شکست طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و ناکامی آنها در تحقق اهداف از پیش تعیین شده خود برای تجزیه خاورمیانه و از بین بردن محور مقاومت که به کابوسی برای صهیونیست ها تبدیل شده است، آنها را برآن داشته تا با توسل به هر ابزار ممکن، از جمله اعمال تحریم، جاسوسی، تحریک مردم برای اعتراضات خیابانی و ایجاد اغتشاش، دخالت در مسائل داخلی، فریب افکار عمومی با طرح‌هایی مثل برنامه کمک به مقابله باخشکسالی در ایران، دروغ پردازی و... با جمهوری اسلامی که در رأس محور مقاومت و خنثی کنندگان طرح های ویرانگر آنها قرار دارد، مقابله کنند و به زعم خود با اعمال فشار،  آن را وادار به عقب نشینی از مواضع خود نمایند.

تشکیل اتاق پروژه ویژه ایران در ارتش اسرائیل زنگ خطر را به صدا در آورده است/ مردم باید نسبت به حجم توطئه آگاه شوند

به گزارش قدس آنلاین: قدرت روز افزون جمهوری اسلامی ایران در منطقه و تأثیرگذاری آن در تمام تحولات و معادلات سیاسی، امنیتی و نظامی چه در سوریه، چه در عراق و چه در فلسطین، آمریکا و رژیم صهیونیستی را بسیار نگران و دستپاچه کرده است. با وجود تمام حمایت های مالی، لجستیکی، سیاسی و همه جانبه‌ای که این دو محور شرارت در دنیا از تروریست ها در سوریه و عراق به عمل آورده‌اند تا محور مقاومت را به زانو در آوردند، اما امروز شاهد آن هستیم که عراق از لوث وجودی تروریست‌ها پاکسازی شده و ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، گروه‌های تروریستی را در بسیاری از مناطق تار و مار کرده‌اند و دیگر مناطق نیز در دست آزادسازی است.

شکست طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و ناکامی آنها در تحقق اهداف از پیش تعیین شده خود برای تجزیه خاورمیانه و از بین بردن محور مقاومت که به کابوسی برای صهیونیست ها تبدیل شده است، آنها را بسیار عصبانی کرده و امروز در تلاشند با توسل به هر ابزار ممکن، از جمله اعمال تحریم، جاسوسی، تحریک مردم برای اعتراضات خیابانی و ایجاد اغتشاش، دخالت در مسائل داخلی، فریب افکار عمومیبا طرح‌هایی مثل برنامه کمک به مقابله باخشکسالی در ایران، دروغ پردازی و... با جمهوری اسلامی ایران که در رأس محور مقاومت و خنثی کنندگان طرح های ویرانگر آنها قرار دارد، مقابله کنند و به زعم خود با اعمال فشار،  آن را باصطلاح وادار به عقب نشینی از مواضع خود کنند.

در همین راستا، چند روز پیش روزنامه صهیونیستی «معاریو» اعلام کرد که «گادی ایزنکوت»  رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل، «نیتزان آلون» رئیس بخش عملیات در این ارتش را به عنوان مدیر پروژه ویژه ایران منصوب کرده است.

به گفته این روزنامه، این نوع از انتصاب اولین باری است که در ارتش اسرائیل صورت گرفته و بر مقابله همه جانبه با جمهوری اسلامی و جمع آوری اطلاعات از فعالیت‌ها و اقدامات ایران، ادامه فعالیت‌های رژیم اشغالگر در زمینه پرونده هسته‌ای و تلاش برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه تمرکز خواهد داشت.

«نیتزان آلون»، در سفر اخیر «گادی ایزنکوت» به ایالات متحده آمریکا حضور داشته و طی این سفر نشست‌های متعددی با مقامات نظامی ارشد آمریکا از جمله «جوزف دانفورد» رئیس ستاد ارتش این کشور برگزار شد.  بلافاصله پس از بازگشت به سرزمین های اشغالی این انتصاب در ارتش اسرائیل صورت گرفت.

نیتزان آلون با عهده داری این سمت، اداره روابط میان دستگاه‌های امنیتی و جاسوسی اسرائیل از طرفی و مؤسسات امنیتی و جاسوسی آمریکا از طرف دیگر را بر عهده خواهد گرفت و پس از این، هماهنگی‌های میان تل آویو و واشنگتن در راستای تلاش برای باصطلاح براندازی نظام جمهوری اسلامی در ایران تشدید می‌شود.

سید هادی برهانی استاد دانشگاه تهران و تحلیلگر مسائل سیاسی، در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل قدس آنلاین به تحلیل این اقدام تازه رژیم صهیونیستی پرداخته و می‌گوید: این موضوع تحول بسیار مهمی است که باید در ایران با دقت دیده و تحلیل شود. این پرژوه جدید نشان دهنده آن است که عزم رژیم صهیونیستی برای دخالت همه جانبه در امور داخلی ایران در عرصه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و برای فشار بر ما و سیاست خارجی ما بسیار جدی است و این رژیم می‌خواهد با یک برنامه‌ریزی و فشار ویژه، سیاست‌گذاری خود را علیه ایران دنبال کند.

سید هادی برهانی می‌افزاید: آنها می‌خواهند با استفاده از این پروژه و ایجاد مرکز هماهنگی مشخص، فشارهای بین‌المللی، سیاسی، اقتصادی، تجاری و اطلاعاتی را بیشتر کرده و در مورد تمام مسائل داخلی ایران اطلاعات کسب کنند. این مسئله در راستای همان دخالت های رژیم صهیونیستی و اظهارات نتانیاهو در مورد حل مشکل کم آبی در ایران و اعتراض های اخیر در برخی از نقاط کشور، اعلام شده است. طی چند سال اخیر اسرائیل سیاست واضحی را علیه ایران در پیش گرفته است، سیاستی که بسیار فعال است و خصوصا شخص نتانیاهو بدان توجه دارد و در حوزه‌های مختلف آن را بررسی و دنبال می‌کند. این مسئله هر روز بعد جدیدی به خودت گرفته و همه این موارد نشان می‌دهد که سرمایه گذاری رژیم صهیونیستی علیه ایران هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود تا طبق آمال و آرزوهای خود پروژه تغییر نظام را در ایران محقق کنند یا اینکه حداقل ایران را مجبور سازند تا سیاست خود را در قبال فلسطین تغییر دهد.

این کارشناس مسائل منطقه تأکید کرد: همزمانی این اقدام با خروج ترامپ از توافق هسته‌ای و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، سفر اخیر رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به آمریکا، نشست های اخیر منافقین و متهم کردن دو ایرانی برای بمبگذاری در نشست منافقین و تحریک مردم ایران به اعتراض و حضور در خیابان توسط عوامل نفوذی و خود فروخته، حکایت از آن دارد که پیمان منحوسی بین نتانیاهو و ترامپ شکل گرفته تا ایران را تحت فشار قرار دهند و این دو نفر تلاش‌های گسترده‌ای را شروع کرده‌اند که برخی از این تلاش‌ها علنی و برخی مخفی است؛ موضوع اتهام تلاش برای بمب گذاری دو ایرانی در همایش منافقین و پروژه بازداشت یک دیپلمات ایرانی در کشوری دیگر در ارتباط با این پرونده سازی نیز در راستای همین تلاش‌ها بوده است که موج جدیدی از فشارها علیه ایران محسوب می‌شود تا جمهوری اسلامی را به عقب نشینی در منطقه و در قبال فلسطین وادار کند.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: این سیاست‌ها از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی، سیاست‌های حساب شده‌ای است که سرمایه و نیروی بسیار زیادی برای اجرای آن به خدمت گرفته شده است و چنانچه در سطح داخلی هوشیاری لازم را نداشته باشیم، مردم ما به خوبی نسبت به شرایط و حجم توطئه آگاه نشوند و تدابیر لازم برای مقابله با آن اتخاذ نگردد، می‌تواند برای کشور ما مشکل آفرین باشد. بنابراین متناسب با حجم خطری که اکنون در کشور پیش روی ماست، باید نگاه روشنی هم در سطح جامعه و مردم و هم در نزد مسئولان نسبت به این خطر و تهدید حساسیت و اگاهی وجود داشته باشد و این تحولات به صورت دقیق تحلیل و ارزیابی شود تا تدابیر لازم جهت مقابله با آن اتخاذ گردد که اگر این مسئله اتفاق نیفتد می‌تواند هزینه سنگینی را برای کشور به بار آورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.