رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به قدس آنلاین گفت: نرخ مبادله ارز در بازار ثانویه توافقی است و هیچ محدودیتی ندارد حتی اگر به قیمت بازار سیاه برسد.

نرخ مبادله ارز در بازار ثانویه محدودیتی ندارد/ درباره شایعه تغییرم از رئیس جمهور سؤال کنید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ولی‌الله سیف در  حاشیه جلسه هیئت دولت درباره امکان مبادله اظهارنامه‌های ارزی در صرافی‌ها و اخبار منتشر شده درباره فعالیت دوباره صرافی‌ها از روز شنبه برای مبادله ارز  گفت: صرافی‌ها فعلا در حوزه حوالجات فعال هستند و در مورد امکان مبادله اسکناس هنوز تصمیم گرفته نشده و این در مرحله بعدی است.

وی افزود: در مورد مبادله اظهارنامه‌های ارزی صرافی‌ها می‌توانند ارتباط بین صادرکنندگان و واردکنندگان را برقرار کنند.  ممکن است یک صادرکننده کل ظرفیت عرضه‌ای را که در بازار ثانویه دارد از طریق صرافی‌ها عرضه کند. هیچ مخالفتی  با این موضع نداریم.

سیف با اشاره به آغاز فعالیت بازار ثانویه ارز از امروز گفت: در این بازار ارز به صور فیزیکی ارائه نمی‌شود، بلکه از حساب صادرکننده به مقصدی و حساب واردکننده در خارج تعیین می‌کند منتقل می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار قدس آنلاین درباره قوت گرفتن شایعه تغییر و رفتن او از بانک مرکزی گفت: اینرا از رئیس جمهور بپرسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.