ساری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از انتخاب دانشگاه علوم پزشکی مازندران بعنوان ۱۰ دانشگاه برتر جهان اسلام خبر داد.

 دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزو ۱۰ دانشگاه برتر جهان اسلام شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر سید عباس موسوی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: به گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام،  ۱۸۲ دانشگاه کشور در این ارزیابی حضور داشتند و تحت ۲۶ شاخص رتبه بندی شدند.

وی با اشاره به اینکه در رتبه داخلی، رتبه هشتم را کسب کردیم، اضافه کرد: این موفقیت، پتانسیل بالای دانشگاه و پیشرو بودن در فعالیت ها را نشان می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در گذشته رقیب اصلی مان دانشگاه های ترکیه و مصر بودند، خاطرنشان کرد: مصر را سالها پیش پشت سر گذاشتیم و هم اکنون با پشت سر گذاشتن ترکیه توانستیم جزو دانشگاه های برتر جهان اسلام قرار بگیریم.

امضاء تفاهم نامه با دانشگاه های روسیه و فرانسه

دکتر موسوی یادآور شد: متاسفانه دانشگاه های موجود در استان ها تجمیع نیستند و ظرفیت هایشان جداگانه بررسی می شود درحالیکه ظرفیت های دانشگاهی در کشورهای دیگر بصورت تجمیع است.

وی از تعامل دانشگاه علوم پزشکی مازندران با دانشگاه های فرانسه و روسیه خبر داد و افزود: هیات هایی به کشورهای مذکور اعزام کردیم و درصد انعقاد تفاهم نامه هستیم تا اقدامات مشترکی را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: در تلاش هستیم تیپ دانشگاه را از تیپ دو به یک ارتقا دهیم و در این زمینه اقداماتی را انجام دادیم.

نقاط ضعف پزشک خانواده رفع می شود

موسوی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با پزشک خانواده گفت: با همکاری وزارت بهداشت در حال رفع نقاط ضعف در اجرای پزشک خانواده هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این راستا ۱۲ گام پیش بینی شده تا مشکلات به تدریج رفع شود، افزود: بدنبال آن هستیم تا سیستم ارجاع و پزشک خانواده به نقطه مشترکی برسند.

اغماضی در قصور پزشکی نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین با اشاره به اینکه هیچ اغماضی در قصور پزشکی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: بدنبال آن هستیم که سیستم را ترغیب کنیم تا خطاها را گزارش کند و این مساله در دراز مدت به نفع مردم است.

موسوی با اعلام اینکه خطاهای پزشکی در مازندران نسبت به کشور وضعیت معمولی دارد، اضافه کرد: در این ارتباط کمیسیون های قانونی فعال بوده و همه موارد مشکوک را به این کمیسیون ها ارجاع می دهیم.

وی با بیان اینکه سالانه ۵۰ هزار مرگ در اثر خطاهای پزشکی در فرانسه رخ می دهد، یادآور شد: در همه بخش ها خطا وجود دارد و حوزه پزشکی هم مستثنی از این امر نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: در بخش هایی که در ارائه خدمت کوتاهی صورت گیرد، با قاطعیت ورود پیدا می کنیم.

در تامین دارو مشکلی نداریم

موسوی در رابطه با ارائه یونیت های دندانپزشکی برای بیماران خاص گفت: در این زمینه یکسری مشکلات ناشی از معضلات فرهنگی داریم که باید رفع شود.

وی با اعلام اینکه همه بخش ها موظف به ارائه خدمت به بیماران خاص هستند، افزود: یونیت ویژه دندانپزشکی در بیمارستان بوعلی مستقر بوده و آماده ارائه خدمات به اینگونه بیماران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در تهیه و تامین دارو در شرایط فعلی مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: بخش دارو از ارز دولتی استفاده می کند و ارزهای غیررسمی نیز در این زمینه تاثیری نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.