قزوین_ رئیس خانه مطبوعات استان قزوین گفت: اعتبار برآورد شده در بخش جشنواره برابر ۵۲ میلیون تومان بود که بخشی توسط استانداری و نهادهای دولتی و بخشی نیز توسط حامیان خصوصی تأمین می شود و تاکنون ۳۲ میلیون تومان اعتبار از تهران جذب کرده‌ایم که این رقم عدد قابل‌توجهی است.

۵۲ میلیون تومان اعتبار برای جشنواره مطبوعات قزوین پیش بینی شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدکریم کاظم‌پور ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین گزارشی را از برنامه های پیش بینی شده خانه مطبوعات ارائه داد و اظهار داشت: جشنواره مطبوعات استان قزوین در سه سال اخیر برگزار نشده است و امیدواریم با حمایت ویژه استاندار  در سال جاری برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه جشنواره مطبوعات استان قزوین هم‌زمان با روز خبرنگار در سال جاری برگزار می‌شود، افزود: آثاری که به جشنواره ارسال می‌شود باید در بازه زمانی از ابتدای سال ۹۶ تا پایان خرداد سال جاری منتشرشده باشد و این جشنواره در بخش‌های مختلفی ازجمله، خبر مصاحبه، گزارش خبری، گزارش توصیفی، گزارش ورزشی، عکس، تیتر برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان می‌توانند در دو بخش با سه اثر شرکت کنند.

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین عنوان کرد: همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانند به‌صورت آزاد در بخش تیتر شرکت کنند، بخش‌های ویژه‌ای نیز برای جشنواره در نظر گرفته‌شده است.

کاظم پور یادآور شد: کمیته بررسی مشکلات خبرنگاران استان قزوین تشکیل شده است و سعی کرده ایم در این دوره از خانه مطبوعات به زیرساخت ها و مشکلات خبرنگاران توجه داشته باشیم.

وی اضافه کرد:تلاش می‌کنیم که رپرتاژهای دولتی را ساماندهی کنیم و در حال حاضر هزینه آگهی‌ها کمتر از استاندارد رسانه‌های ابتدایی است و نخستین مسئله‌ای که مطبوعات با آن روبه‌رو هستند اقتصاد رسانه و ساماندهی نرخ آگهی‌ها و رپرتاژها است.

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین تصریح کرد: با رایزنی های صورت گرفته با مسوولان و شهرداری امیدواریم مکان جدید خانه مطبوعات مشخص و همزمان با روز خبرنگار افتتاح شود.

کاظم پور مطرح کرد: در بخش جشنواره اعتبار برآورد شده برابر ۵۲ میلیون تومان بود که بخشی توسط استانداری و نهادهای دولتی و بخشی نیز توسط حامیان خصوصی تأمین می شود و تاکنون ۳۲ میلیون تومان اعتبار از تهران جذب کرده‌ایم که این رقم عدد قابل‌توجهی است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۱۸ عضو اصلی بیمه‌شده داریم و ۲۹ نفر عضو خانه هستند که بیمه ندارند، همچنین ۳۷ نفر در انتظار تأیید مدیرمسئول و ۳۷ نفر نیز دارای نقص مدارک هستند و خانه مطبوعات از همه نهادها و تشکل‌ها که در جهت مشکلات خبرنگاران گام برمی‌دارند استقبال می‌کند،

وی یادآور شد: در حال حاضر تشکل‌های موازی تشکیل‌شده است که یکی از آن‌ها تشکل دولتی است، این در حالی است که تشکل دولتی نباید به امور صنفی بپردازد.

نائب رئیس خانه مطبوعات استان قزوین نیز در این نشست گفت: تفاهم نامه هایی را با ارگان های دیگر از جمله جهاد دانشگاهی منعقد کرده ایم که تفاهم نامه با بسیج رسانه، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از نمونه این تفاهم نامه ها است.

جابر خرم نیا یادآور شد: در آینده نیز با یک موسسه حقوقی تفاهم نامه منعقد خواهیم کرد.

به گفته وی، رایزنی با سینماهای استان، رایزنی در خصوص بیمه تکمیلی نیز رایزنی هایی از جمله برنامه های خانه مطبوعات استان قزوین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.