قانونگذاران اتحادیه اروپا ساعات پایانی روز چهارشنبه از طرح تجارت بانک سرمایه‌گذاری اروپا با ایران حمایت کردند تا امیدها برای حفظ توافق هسته‌ای «برجام» کماکان پابرجا باشد.

پارلمان اروپا از طرح تجارت «بانک سرمایه‌گذاری اروپا» با ایران حمایت کرد

به گزارش قدس آنلاین، قانونگذاران اتحادیه اروپا ساعات پایانی روز چهارشنبه با حمایت از طرح همکاری «بانک سرمایه‌گذاری اروپا» با ایران امیدها برای حفظ توافق هسته‌ای «برجام» پس از خروج آمریکا از آن را زنده نگاه داشتند. 

«بانک سرمایه‌گذاری اروپا» به عنوان  بازوی مالی اتحادیه اروپا برای ارائه خدمات مالی به کشورهای مدنظر این اتحادیه، یکی از ستون‌های تلاش‌های بروکسل برای حفظ روابط تجاری با ایران در بحبوحه تصمیم آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها پس از خروج از توافق هسته‌ای برجام به شمار می‌رود. 

 با وجود این، تصمیم پارلمان اروپا بانک سرمایه‌گذاری را به همکاری با ایران ملزم نمی‌کند. خبرگزاری رویترز نوشته تجارت با ایران ممکن است تبعات گسترده‌ای برای این بانک داشته باشد و توان آن برای برای درآمدزایی در بازارهای آمریکایی را محدود کند. 

طبق این گزارش، قانونگذاران اروپایی با اکثریت آرا از تصویب طرح نمایندگان راست افراطی در پارلمان که خواستار حفظ محدودیت‌های همکاری بانک سرمایه‌گذاری با ایران بودند، جلوگیری کردند.  

این طرح که گروه راست افراطی «اروپایی آزاد و دموکراسی مستقیم» (EFDD) آن را پیشنهاد کرده بود -و خواستار جلوگیری از پیشنهاد «کمیسیون اروپا» برای رفع محدودیت‌های تجارت بانک سرمایه‌گذاری در ایران بود-  با ۹۳ رأی موافق، ۵۷۳ رأی موافق و ۱۱ رأی ممتنع شکست خورد.

«سیگفراید مورسان»، یکی از نماینده‌های پارلمان اروپا گفت: «ما به بانک سرمایه‌گذاری اروپا توان سرمایه‌گذاری در ایران، در صورت پیدا شدن پروژه‌های مناسب را اعطا می‌کنیم.»

«مورسان» اضافه کرد: «توافق هسته‌ای ایران برای امنیت اروپا خوب است.»

رویترز نوشته از لحاظ فنی دولت‌های اروپا هنوز می‌توانند جلوی طرح کمیسیون اروپا را بگیرند، اما انتظار نمی‌رود که این کار را انجام دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.