رشت- رئیس بهزیستی شهرستان رشت گفت: تهیه و تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی رشت به‌منظور بررسی و شناسایی مناطق آسیب‌پذیر و اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی در شهرستان رشت آغاز شد.

"اطلس آسیب‌های اجتماعی" شهرستان رشت تدوین می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بهزیستی گیلان، ام‌البنین انساندوست در جلسه شورای اجتماعی و امور بانوان شهرستان رشت با اشاره به اینکه پیگیری آسیب‌های غالب در مناطق حاشیه‌نشین شهرستان رشت به‌طور ویژه دنبال می‌شود اظهار داشت: در این راستا از کارشناسان مختلف استفاده می‌شود.

رئیس بهزیستی شهرستان رشت با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عامل جلوگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی شناسایی این آسیب‌ها است گفت: هدف از تدوین اطلس آسیب اجتماعی در شهرستان رشت این است تا مناطق آسیب‌پذیر و آسیب‌های غالب در آنها و به صورت دقیق و با جزئیات شناسایی شود.

انساندوست با تاکید بر اینکه تهیه و تدوین این اطلس با هدف کنترل آسیب‌های اجتماعی با برنامه‌ریزی دقیق و اطلاعات کامل انجام می‌شود افزود: در گذشته 10 منطقه آسیب‌پذیر در مناطق مختلف شهرستان رشت شناسایی شد و بررسی و تحقیقات در این مناطق ادامه دارد.

رئیس بهزیستی شهرستان رشت با بیان اینکه به منظور اجرای طرح بررسی و شناسایی آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف رشت به طور ویژه از ظرفیت مردم استفاده می‌شود بیان کرد: نقش پایگاه‌های مقاومت بسیج در این طرح‌ها به طور ویژه پررنگ و به‌سزا بود.

رئیس بهزیستی شهرستان رشت با اشاره به اینکه آمار تهیه شده در این طرح‌ها کمک‌ چشمگیری به تهیه و تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی شهرستان رشت می‌کند افزود: اطلس آسیب‌های اجتماعی می‌تواند یک متد علمی ‌و برنامه‌ریزی دقیق برای جلوگیری و رفع این آسیب‌ها باشد.

انساندوست با بیان اینکه تهیه و تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی شهرستان رشت آغاز شده است تصریح کرد: اطلس‌ آسیب‌های اجتماعی می‌تواند نقشه‌ای راه به منظور جلوگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی متناسب با مناطق جغرافیایی با اولویت‌ آسیب‌ها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.