رشت- استاندار گیلان گفت: پارک گردشگری "گیل پارک" با معماری متناسب با فرهنگ گیلان احداث می‌شود.

پارک گردشگری "گیل پارگ" در گیلان احداث می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از استانداری گیلان، مصطفی سالاری در جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی استان گیلان در رشت اظهار داشت: از مدیران کل استان و مدیران‌ عامل بانک‌ها تشکر می‌کنم که جلسات شهرستانی خود را با قدرت برگزار می‌کنند.

استاندار گیلان با اعلام اینکه مشاوری برای مطالعه فرصت‌های گردشگری استان گیلان تعیین شده است خاطرنشان کرد: این مشاور توانایی لازم برای جمع‌بندی فرصت‌های گردشگری گیلان را دارد.

سالاری با اشاره به تدوین طرحی ۳۲ محوری در راستای توسعه گردشگری و توسعه اشتغال مبتنی بر آن تصریح کرد: در حال حاضر ۴ هزار و ۶۰۰ نقطه برای اجرای این طرح معرفی شده است.

وی با اعلام اینکه ظرفیت گردشگری گیلان توسط مشاور این حوزه به‌صورت کتاب آماده شده و در نمایشگاه فرصت‌های اشتغالزایی ارائه می‌شود ابراز داشت: این نمایشگاه شهریورماه در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اعلام اینکه فرمانداران باید همکاری لازم را با سرمایه‌گذاران فعال در حوزه احداث "گیل پارک" انجام دهند خاطرنشان کرد: باید زمین مناسب برای اجرای این طرح در تملک آن‌ها قرار بگیرد.

استاندار گیلان با اعلام اینکه "گیل پارک" با معماری متناسب با فرهنگ گیلان احداث می‌شود عنوان داشت: دیروز تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۵۰ میلیارد تومان عقد شد تا تابلوهای راهنمایی در سراسر جاده‌های استان گیلان نصب شود.

سالاری با اعلام اینکه تابلوهای راهنمایی نصب شده تا در جاده‌های گیلان تا پایان سال به‌طور کامل انجام می‌شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از این طرح به ارزش ۲۰ میلیارد تومان در حال اجرایی شدن است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه طرح‌های بومگردی باید با سرعت بیشتری اجرایی ‌شود اظهار داشت: احداث واحدهای بومگردی علاوه بر ایجاد اشتغال می‌تواند سبب رونق و آبادانی روستاهای گیلان شود.

وی با بیان اینکه اداره‌کل بنیاد مسکن و اداره کل میراث فرهنگی متولیان اصلی احداث واحدهای بومگردی هستند افزود: طرحی با عنوان "هزار روستا، هزار ورزشگاه" با اهداف احداث زمین‌های فوتبال در روستاهای بالای ۶۰۰ نفر جمعیت استان اجرایی می‌شود.

استاندار گیلان ضمن تقدیر از تدوین طرح گردشگری "البرز مرکزی" توسط وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: باید در راستای اجرای این طرح پیوست‌های اجتماعی را نیز مدنظر قرار داد.

سالاری با اشاره به احداث مرکز عرضه سازه‌های چوبی در استان گیلان خاطرنشان کرد: زمینی ۴۰ هکتاری به‌منظور ارائه سازه‌های چوبی و متناسب با فرهنگ گیلان به‌صورت رایگان در اختیار فعالان این حوزه قرار داده می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان طرح بازار ماهی بندرانزلی را طرحی دانست که سبب رونق فعالیت صیادان استان گیلان می‌شود و تصریح کرد: تکمیل این طرح نیازمند ۸ میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ما همراهی کند.

وی با تاکید بر اینکه اثرات اجتماعی و زیست‌محیطی طرح‌های اجرا شده در گیلان باید مورد بررسی قرار گیرد گفت: اجرای طرح‌های توسعه محور در گیلان میزان حضور مسافران را در استان افزایش می‌دهد و اگر پیوست‌های زیست‌محیطی و اجتماعی آن مورد توجه قرار نگیرد مشکلاتی برای استان ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.