رودبار- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار، گفت:صنایع شهرستان رودبار پساب واحدهای خود را بدون تصفیه وارد رودخانه سفیدرود نکنند.

پساب صنایع رودبار، سفیدرود را رنج می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از محیط زیست گیلان، مصطفی فلاح، گفت: شهرستان رودبار با داشتن ۲ شهرک صنعتی، ۲ ناحیه صنعتی، بیش از ۱۲۵ واحد صنعتی و بیش از ۷۵ درصد معادن استان گیلان، بعد از شهرستان رشت، قطب دوم صنعتی گیلان است.

وی افزود: بخش اعظم منابع آبی گیلان از شهرستان رودبار سرچشمه می‌گیرد که بحث جلوگیری از آلاینده های منابع آبی شهرستان رودبار اهمیت ویژه‌ای برای اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار دارد .

فلاح خاطرنشان کرد: یکی از واحدهای صنعتی در رودبار که پساب واحد خود را بدون تصفیه وارد رودخانه سفیدرود می‌کرد، در محکمه قضایی رودبار به پرداخت ۳۰ میلیون ریال جزای نقدی به جایگزین از سه ماه حبس محکوم شد .

فلاح از حسن توجه دستگاه قضایی شهرستان رودبار به مسایل محیط زیست تشکر کرد و گفت: یکی از صنایع آلاینده رودخانه سفیدرود که پساب تصفیه نشده خود را وارد رودخانه سفیدرود می کرد، که این اداره ضمن جلوگیری از انتشار پساب، واحد متخلف را به مراجع قضایی معرفی کرد که بنا به رای قطعی دادگاه به پرداخت سی میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد .

وی، تصریح کرد: امیدوارم صنایع شهرستان رودبار اهمیت منابع آبی شهرستان و حفظ محیط زیست رودبار را درک کنند و پساب واحدهای خود را بدون تصفیه وارد رودخانه سفیدرود نکنند، در غیر این صورت با برخورد قاطع محیط زیست روبرو خواهند شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.