رئیس کمیسیون امور دفاعی و امنیت داخلی سنای افغانستان اعلام کرد که استراتژی ترامپ برای افغانستان شکست خورده است، هنوز هم مخالفان مسلح دولت افغانستان مناطق وسیعی را در اختیار دارد.

نماینده سنای افغانستان: استراتژی ترامپ در افغانستان شکست خورده است

به گزارش قدس آنلاین، «محمد هاشم الکوزی» رئیس کمیسیون امور دفاعی و امنیت داخلی سنای افغانستان در واکنش به گزارش اخیر پنتاگون گفت استراتژی ترامپ در افغانستان شکست خورده است.

وی افزود: مخالفان مسلح هنوز هم مناطق وسیعی را در اختیار دارد و استراتژی ترامپ برای مقابله با مخالفان مسلح دولت افغانستان تاثیرگذار نبوده است.

الکوزی اظهار داشت: با وجود اجرایی شدن استراتژی ترامپ هنوز هم جنگ در افغانستان جریان دارد و آمریکا در مهار ناامنی‌ها در این کشور شکست خورده است.

وزارت دفاع آمریکا اخیرا در گزارشی که به کنگره این کشور ارائه کرد استراتژی ترامپ برای افغانستان را موفقیت آمیز دانسته بود.

این در حالی است که براساس استراتژی ترامپ حملات هوایی آمریکا در افغانستان افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است اما این بمباران تاکنون در تغییر روند جنگ به نفع دولت افغانستان تاثیری نداشته است.

«باری عارض» کارشناس افغان اظهار داشت استراتژی ترامپ نتیجه قابل ملاحظه‌ای در مهار ناامنی نداشته است بلکه موجب افزایش ناامنی و تشدید جنگ در افغانستان شده است.

از سوی دیگر، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که آمریکا به دنبال تامین امنیت در افغانستان نیست بلکه تلاش می‌کند تا با دامن زدن به ناامنی و جنگ زمینه حضور داعش در افغانستان را مساعد کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.