قدس آنلاین: رئیس سازمان بهزیستی گفت: زمینه اشتغال ۷۶۰۰ معتاد بهبودیافته فراهم شد و در سال جدید نیز تلاش داریم این رقم را افزایش دهیم.

زمینه اشتغال ۷۶۰۰ معتاد بهبودیافته فراهم شد

به گزارش قدس آنلاین انوشیروان محسنی بندپی صبح امروز در مراسم بازدید از مرکز اعتیاد خلق‌آباد اظهار داشت: حلقه‌های مبارزه با اعتیاد باید به هم پیوسته باشد. در برنامه ششم توسعه تمام طرح‌ها و اقدامات معطوف به اقدامات پیشگیرانه شده است.

رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری نیز بر اولویت اقدامات پیشگیرانه و اقدامات اثربخش بیشتر تاکید دارند. استقرار و اعزام تیم‌های اجتماع محور در محلات و توسعه مراکز نگهداری و اقدامات عملیاتی برای دو گروه زنان و بانوان در دستور کار است.

محسنی بندپی افزود: حلقه سوم اقدامات حمایتی و صیانت‌های اجتماعی، روانی و ایجاد فرصت‌های شغلی است. در سال ۹۷ با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر چهار تا پنج برنامه علمی را در دستور کار داریم، نخستین آن توسعه نشاط اجتماعی، استقرار ۱۵ تا ۲۰ مرکز صیانت اجتماعی و حمایت‌های روانی و ادامه آن در ۱۱ استان دیگر و همچنین مدیریت موردی پاک شدگان و برنامه‌ریزی برای آینده آنها در دستور کار است.

وی تصریح کرد: ایجاد ۳۰۰۰ شغل برای پاک‌شدگان و بهبود یافتگان مراکز ترک اعتیاد در دستور کار ما قرار گرفته است؛ در پی ایجاد شرایطی هستیم که علاوه بر تداوم پاکی، زمینه اجتماع پذیر شدن آنها را در جامعه فراهم کنیم تا تداوم پاکی زمینه اجتماع‌پذیر شدن عزیزان را مهیا کنیم. این اقدامات برگرفته از آخرین متد علمی روز دنیا در کاهش مصرف مواد مخدر است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: پیوستگی اقدامات پیشگیرانه و همچنین توسعه خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ از جمله اقدامات دیگر ما در این زمینه است. در سال ۹۷ در ۵۰۰ محله شناسایی شده در ۱۱ استان تیم‌های اجتماع‌محور اسکان پیدا کرده‌اند. در شهرهای کشور تیم‌های ما برنامه‌هایشان را به طور مداوم انجام خواهند داد و با این هماهنگی که بین سه قوه ایجاد شده امیدواریم نگاه ما به کسانی که به این درد دچارند باید از حالت مجرم بودن به بیمار بودن تغییر کند.

محسنی بندپی گفت: ۷۶۰۰ نفر اشتغال بهبود یافتگان در سال ۹۶ داشته‌ایم و توسعه و افزایش این عدد در اولویت‌های ما در سال ۹۷ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.