نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان سرکوب معترضان به تخریب مناطقی در شرق قدس و کوچ اجباری ساکنان آن، حجاب را از سر زنان فلسطینی کشیدند.

نظامیان صهیونیست حجاب را از سر زنان فلسطینی کشیدند

به گزارش قدس آنلاین، نظامیان رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه (دیروز) برای تخریب روستاهای بدوی «خان‌احمر» و «ابونوار» در شرق قدس به این دو روستا یورش بردند تا ساکنان آن را مجبور به کوچ اجباری کنند.

بر اساس گزارش «القدس العربی»، نظامیان رژیم صهیونیستی طی سرکوب اعتراض‌های ساکنان این مناطق، حجاب را از سر زنان فلسطینی حاضر در روستا کشیده و آن‌ها را بازداشت کردند.

هلال‌احمر فلسطین اعلام کرد ۳۵ نفر طی درگیری‌ها در خان‌احمر بازداشت شده‌اند.

وبگاه «وطن» اعلام کرد در خان‌احمر حدود ۴۶ خانواده زندگی می‌کردند. این منطقه برای رژیم صهیونیستی  از موقعیتی راهبردی برخوردار است و وجود این  روستا مانع توسعه شهرک‌های «معالیه ادومیم» و «کفار ادومیم» بوده است.. در «ابونوار» نیز ۷۰۰ فلسطینی زندگی می‌کنند و درآمد آنها از راه دامداری است. این روستا نیز در محاصره شهرک‌های «معالیه ادومیم»، «کیدار» و «کیدار الجدیده» قرار دارد.

گروهی از فلسطینی‌های معروف به بدویین‌ها (بدوی‌ها) از سال اشغال فلسطین (۱۹۴۸) که به اجبار از صحرای «النقب» در جنوب فلسطین اشغالی بیرون رانده شدند، مجبور شدند در بیابان‌های اطراف قدس زاغه‌نشینی کنند.

رژیم صهیونیستی سعی دارد با تخریب و تخلیه اجباری ۴۶ روستای بدوی، زمینه را برای توسعه بیشتر طرح‌های شهرک‌سازی فراهم کند.

واکنش‌ها به تجاوزگری تازه صهیونیست‌ها

اقدام تازه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین با واکنش تند گروه‌های مقاومت فلسطینی مواجه شده است. این گروه‌ها هشدار داده‌اند که ادامه جنایات صهیونیست‌ها می‌تواند به گسترش انتفاضه فلسطینی‌ها علیه رژیم صهیونیستی منجر شود.

حماس در واکنش به این موضوع در بیانیه‌ای تأکید کرد، آنچه از آوارگی اجباری، ظلم به زنان و مردان و امثال آن در خان‌احمر قدس دیده شد زمینه‌ای برای انتفاضه گسترده در تمام روستاها، شهرها و خیابان‌های فلسطین است.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، «فوزی برهوم» سخنگوی حماس گفت: «آنچه اتفاق افتاده برای شعله‌ور شدن انتفاضه کافی است، رژیم اشغالگر باید بهای این جنایت وحشتناک را بدهد.»

جهاد اسلامی نیز تشدید مقابله با رژیم صهیونیستی و جلوگیری از ادامه جنایات این رژیم در خان‌احمر را خواستار شد.

بر اساس گزارش «فلسطین‌الیوم»، «داوود شهاب» عضو دفتر رسانه‌ای جهاد اسلامی گفت: «شهرک‌سازان استعمارگر رژیم صهیونیستی، مرتکب جنایت جدیدی در خان‌احمر شده که به جنایت‌هایش در قدس و دیگر مناطق فلسطین افزوده شده است.»

شهاب از فلسطینی‌ها خواست در راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه که از ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) آغاز شده فراخواند، بیش از پیش مشارکت کنند.

تشکیلات خودگردان هم حمله ارتش رژیم صهیونیستی به ابونوار و خان احمر در حومه قدس را محکوم کرد. «یوسف المحمود» سخنگوی رسمی فتح گفت: «تجاوز به این منطقه ادامه جنایت آوارگی اجباری صهیونیست‌ها از سال ۱۹۴۸ تاکنون است.»

وی سپس از جامعه بین‌المللی درخواست کرد از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی ممانعت کند.

« جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» نیز طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام، تأکید کرد صهیونیست‌ها به دنبال جدا کردن قدس از کرانه باختری و محاصره آن در راستای سیاست‌های یهودی‌سازی هستند.

این گروه فلسطینی افزود، این توطئه‌ها همزمان با تحرکات مشکوک دولت آمریکا برای پایان دادن به مسأله فلسطین انجام می‌شود.

آمریکا برای حل مسأله فلسطین طرحی موسوم به «معامله قرن» را ارائه داده و گفته می‌شود فاصله چندانی تا رونمایی از طرح مذکور زمانی نمانده است. از جمله مفاد این پیشنهاد این است که پایتخت دیگری به جز قدس برای دولت فلسطین در نظر گرفته شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.