همدان - مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان همدان از اجرایی شدن برنامه های تفاهم نامه توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در استان همدان خبر داد.

تفاهم نامه توانمند سازی زنان سرپرست خانواده در استان همدان اجرایی می شود
به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، جلسه کارگروه بانوان استان همدان با حضور ،معاون سیاسی امنیتی استاندار،مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده  ،مدیر کل ،مسئولین ستادی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای  استان  همدان و مدیران دستگاههای اجرایی در سالن  شهدای استانداری برگزار گردید.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان در این  کارگروه گفت : طرح مهارت آموزی بانوان سرپرست خانوار با هدف توانمند سازی ،مهارت آموزی ،افزایش سطح درآمد و کاهش وابستگی به سازمان های حمایتی ،به شکل رایگان  انجام می شود و مشاغلی نظیر مانتو دوزی ،تزیین سفال ،قالی بافی تابلویی و پیراهن دوزی به ۸۵۰ نفر از ایشان آموزش داده شده است.
وهب مختاران اضهار داشت :تعهد استان همدان آموزش ۲۰۰۰ نفر ساعت می باشد که تا کنون ۱۸۰۰ نفر ساعت  در حال آموزش می باشند و در حال حاضر ۸۴۹ نفر در حال طی نمودن دوره های مهارتی هستند که تا پایان سال افزایش خواهد یافت.
 در ادامه مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان  با اشاره به  روند ادامه ی آموزشهای مهارتی ویژه بانوان سرپرست خانوار  گفت:طی بازدیدهای انجام شده از کارگاهای آموزشی این بانوان  کیفیت آموزشی در سطح بالایی برآورد شده است که  نهایت تقدیر و تشکر را از مدیر کل و پرسنل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان  دارم.
خانم دکتر  دوروزی تصریح کرد: با همکاری دیگر دستگاههای اجرایی راهکارهایی اتخاذ گردد که شرایط پرداخت تسهیلات به این قشر از بانوان  مهیا گردد.
شاهرخی ،معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز گفت:باید نگاه ویژه ای به شان،مقام و منزلت زنان در جامعه داشته باشیم.
وی بیان کرد: .جمعیت زنان سرپرست خانوار در استان، بیش از ۶۸ هزار نفر است که ۴۵ هزار نفر در مناطق شهری و ۲۳ هزار نفر در مناطق روستایی هستند
ایشان نیز ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یادآور شد:آموزش های مهارتی باید مطابق نیاز جامعه و بازار کار باشد،که این اداره کل در استان همدان در این زمینه موفق بوده و عملکرد مطلوبی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.