از جمعه گذشته که توافق مصالحه در شهرک داعل در شمال درعا اجرایی شده تا به امروز 30 هزار نفر به منازل خود بازگشته‌اند.

به گزارش قدس آنلاین، چندی پیش افراد مسلح حاضر در شهرک «داعل» در ریف شمالی استان درعا واقع در جنوب سوریه با ارتش این کشور مصالحه کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز (پنجشنبه) گزارش داد که پس از اینکه زندگی عادی در داعل جریان یافته بیش از 30 هزار نفر از ساکنان این شهرک که به خاطر اقدامات تروریست‌ها فراری شده بودند، به منازل خود بازگشتند.

«عیسی عویر» یکی از ساکنان آواره داعل بوده است که می‌گوید که ۶ سال پیش و پس از اینکه تروریست‌ها این شهرک را به اشغال خود درآوردند، به همراه خانواده خود به شهر «السویداء» کوچ کردند.

عویر شب پیش از بازگشت به داعل را این چنین توصیف می‌کند: «شبی که مصالحه انجام شد، نخوابیدم. ساعت‌ها را می‌شمردم تا نور خورشید را ببینم. سپس من و همسرم به سرعت چمدان را بستیم و با خودرو به همراه اعضای خانواده‌ام حرکت کردیم. شادی‌ام غیر قابل وصف بود. مثل اینکه دوباره متولد شده بودم».

همسر عیسی دست‌های خود را بالا می‌برد و برای سربازان ارتش سوریه که امنیت و ثبات را مجددا در این شهرک برقرار کردند، دعای خیر و طلب سلامتی می‌کند.

«حاج حامد الجاموس» که همراه حاج عیسی بوده، از همه کسانی که از داعل خارج شده‌اند، خواست که به این شهرک بازگردند و به شایعاتی که حامیان تروریسم پخش می‌کنند، توجه نکنند، «چرا که این شهرک به صورت کامل امن است».

یک زن که در داعل سکونتی داشت، اعلام کرد، امنیتی که طی این چند روز در این شهرک برقرار شده، در سال‌های گذشته وجود نداشته است.

بازگشت ساکنان به داعل همزمان با بهبود وضعیت خدماتی در این شهرک است؛ به گونه‌ای که ساکنان منازل خود را که به مقرهای تروریست‌ها بدل شده بود، باز پس گرفتند.

«یوسف الحریری» شهردار داعل نیز اعلام کرد که همه چیز به صورت تدریجی به وضعیت قبلی خود باز می‌گردد و در این شهر نیروهای امنیتی مجددا مستقر شده‌اند.

الحریری تأکید کرد که در زمان اشغال داعل توسط گروه‌های تروریستی جمعیت حاضر در آن کمتر از 20 هزار نفر بود ولی در حال حاضر 50 هزار نفر در آن سکونت دارند.

وی در پایان اظهارات خود خاطر نشان کرد که در خصوص خدمات‌رسانی مشکلات زیادی وجود دارد، ولی استانداری درعا مواد اساسی را از روز گذشته وارد کرده و وضعیت بهداشتی نیز در حال بهبود است.

داعل یکی از شهرک‌های استان درعاست که به فعالیت‌های اقتصادی شهره است؛ از این روی مغازه‌داران فعالیت‌های تجاری خود را از سر گرفته‌اند.

جمعه گذشته توافق مصالحه در داعل اجرایی شد. افراد مسلح حاضر در این شهرک سلاح خود را تحویل دادند تا به وضعیتشان رسیدگی شود.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.