بندرعباس ـ مدیرتعاون روستایی هرمزگان گفت: با خرید بیش از یکهزار و ۹۰۰ تن کلزا از کشاورزان هرمزگانی نشان از افزایش ۱۰۰ درصدی خرید تضمینی این محصول نسبت به سال گذشته توسط شبکه تعاون روستایی هرمزگان هستیم.

افزایش ۱۰۰ درصدی خرید دانه روغنی کلزا در هرمزگان

 به گزارش  قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان ،سیروس اسدپور مدیرتعاون روستایی هرمزگان اظهار داشت: در راستای دستعورالعمل خرید محصولات تضمینی و سیاست‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی میزان یکهزار و ۹۵۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان هرمزگانی خریداری شد که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی خرید تضمینی این محصول دانه روغنی را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: امسال ۹ مرکز خرید وابسته به تعاونی و اتحادیه‌های روستایی در مناطق مختلف استان هرمزگان خرید این محصول را به عهده داشته و دراین مراکز خرید تضمینی با قیمت مصوب هر کیلو ۲۸ هزار و ۸۳۰ ریال با افت مفید ۲درصد و رطوبت ۱۰ درصد، از کشاورزان خریداری و تاکنون بیش از ۹۰ درصد آن به کارخانجات روغن کشی بارگیری و حمل شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان تاکید کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه کشت محصول دانه‌های روغنی کلزا به دلیل کاهش مصرف آب، تناوب زراعی مناسب و پایداری کشت محصولات استراتژیک از جمله گندم و جو مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی می‌باشد.

کلزا از جمله زراعت‌های مهمی است که مهم‌ترین مزایای آن را اصلاح و افزایش حاصلخیزی خاک، کنترل بیماری‌های خاکزی، کنترل علف‌های هرز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.