قدس آنلاین-رضاطلبی:نماینده مردم درگز در مجلس گفت : متأسفانه در تقسیم بودجه‌ها میان شهرستان‌های خراسان‌رضوی به هیچ عنوان عادلانه عمل نمی شود و به همین علت بسیاری از شهرستان ها از جمله درگز دارای مشکلات زیرساختی هستند.

تقسیم غیر عادلانه بودجه‌ بین شهرستان‌های خراسان‌رضوی/مهاجرت ۱۳درصد مردم درگز به حاشیه شهرها

عبدالله حاتمیان در گفتگو با قدس آنلاین افزود: کمبود سرمایه و نقدینگی برای گردش کار در این شهرستان باعث ورشکستگی بسیاری از صنایع شده است که این عامل سبب شده است بسیاری از مردم این شهرستان به شهرهای دیگر همچون مشهد مهاجرت و در حاشیه شهر ها سکونت نمایند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۳ در صد جمعیت بین ۱۵ تا ۶۵ سال از شهرستان در گز  طی یک سال اخیر مهاجرت کرده و در حاشیه شهرهای نظیر مشهد سکونت کرده اند.

حاتمیان ادامه داد: در حالی که به لحاظ تجارت چمدانی از حیث وزنی و ارزش کالا در کشور این شهرستان  اول  بوده و  به لحاظ تجاری دارای بستر مناسبی از حیث ریلی می باشد و  مسیر ریلی بین المللی چین، روسیه و اروپا از مرزهای مجاور این شهرستان عبور می کند و مرز این شهرستان به لحاظ تعداد کامیون ترانزیتی در کشور بعد از مرز بازرگان رتبه دوم را دراختیار دارد  اما  جاده های درگز از حیث عمرانی یکی از بدترین جاده های کشور است به طوری که ۴۰ درصد راه های این شهرستان خاکی هستند.

نماینده مردم درگز در مجلس افزود: پروژه تونل‌ های ارتفاعات الله اکبر که دروازه ورود کشور به آسیای میانه است و امکان تبادلات فرهنگی میان ایران و آسیای میانه را فراهم می ‌کند، متاسفانه در ساختار قبل از انقلاب باقی مانده و در طول این ۳۹ سال هیچگونه باز سازی برای آن انجام نشده است از طرفی خط راه آهن ترکمنستان که از یک سمت به چین و از سمت دیگر به اروپا متصل است نیز در مجاورت مرز در گز قرار دارد که ۱۷۰۰متر آن وارد منطقه مرزی لطف آباد شده است که متاسفانه از سوی ایران این راه آهن جدی گرفته نمی شود.

حاتمیان اظهار داشت: درصورتی که اگر تقسیم بودجه در بین شهرستان های استان به صورت صحیح و عادلانه صورت بگیرد، مشکلاتی نظیر موارد بالا به حداقل می رسد وعلاوه بر اینکه اشتغالزایی برای جوانان این شهرستان فراهم می شود زمینه مهاجرت معکوس و بازگشت مردم درگز به این شهرستان  نیزصورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.