رییس اتحادیه مرغ داران تخم گذار خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی سومین تولید کننده تخم مرغ در کشور است و بالغ بر 10میلیون مرغ تخم گذار و تولید با ظرفیت 110 هزار تن در هر سال دارد.

خراسان رضوی، سومین استان تولید کننده تخم مرغ در کشور

محمد منتظمی  اظهار کرد: انتظار می‌رود زمان برگزاری نمایشگاه دام و طیور در مشهد به جای  3 روز به یک هفته افزایش یابد، بازه زمانی مناسب برای برگزاری نمایشگاه دام و طیور هر سال یک بار است.

منتظمی در پاسخ به اینکه آیا قیمت تخم‌مرغ افزایش پیدا می‌کند، به ایسناتصریح کرد: افزایش قیمت تخم‌مرغ قطعی نبوده است، در حال حاضر نهادهای دامی وابستگی مطلق به منابع خارجی دارند. اما اگر مراودات به گونه‌ای باشد که مواد اولیه خوب و با قیمت مناسب در اختیار ما قرار بگیرد احتمال افزایش قیمت کم‌تر است.

وی تاکید کرد: افزایش و یا عدم تغییر در قیمت تخم مرغ بستگی به سیاست مبادلات تجاری در ایران وکشورهای صادرکننده نهادهای دامی دارد.

منتظمی خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی سومین تولیدکننده تخم مرغ در کشور است، در این استان بالغ بر 10میلیون مرغ تخم گذار وجود دارد و سالانه 110 هزار تن تولید تخم مرغ در استان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای 2400 نفر از طریق واحدهای مرغ تخم گذار اشتغال‌زایی ایجاد شده است، افزود: در حال حاضر 240 بهره‌بردار در حوزه مرغ تخم‌گذار در استان فعالیت می‌کنند و در هر واحد تخم‌گذار 10 تا 20 هزار مرغ تخم‌گذار  وجود دارد که در هر واحد 10 کارگر مشغول به کار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.