قدس آنلاین:کشاورزانی که موتور چاه کشاورزی خود را در ساعات اوج بار خاموش کنند، همه برق مصرفی آن‌ها رایگان محاسبه می شود.

رایگان شدن برق مصرفی کشاورزان صرفه جوی مشهدی

  سیده معصومه مرادی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: برای رایگان شدن برق مصرفی کشاورزان صرفه جو، کشاورزان باید حداقل به مدت ۴ ساعت بین ساعات (۱۱ تا ۱۵ و ۱۹ تا ۲۳) از برق موتور چاه خود استفاده نکنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود : مشترکان اداری و تجاری نیز اگر در ساعات اوج بار ۱۰ درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند، شامل طرح تشویقی و اعمال تخفیف در صورتحساب برق خود می‌شوند.

مرادی گفت : مشترکانی که دارای مولد برق اضطراری هستند در صورتی که در ساعات اوج بار مولدهای خود را وارد مدار کنند و از برق شبکه سراسری استفاده نکنند، برق تولیدی آن‌ها خریداری شده و از صورتحساب برق مصرفی کسر می‌شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق مشهد افزود: در صورت مشارکت مشترکان خانگی، صنعتی و عمومی در کاهش مصرف برق، تخفیف‌های ویژه‌ای در قبض برق آن‌ها اعمال می‌شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی در سال‌های اخیر که باعث کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی شده، همکاری مردم در اجرای سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف برق بسیار مهم است.

گفتنی است شرکت توزیع نیروی برق مشهد به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک خدمات می‌دهد.

به گزارش قدس آنلاین، مدیریکی از شرکتهای برق  دیروزگفته بود : بیش از ۷۰درصد مصرف انرژی برق صرف بخش کشاورزی و ۳۰درصد مصارف خانگی، عمومی، صنعتی و تجاری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.