قدس انلاین : دبیر ستاد گرامیداشت روز قلم نیشابور گفت: مصوبه شورای شهر نیشابور مبنی بر خرید کتاب از نویسندگان نیشابور تاکنون محقق نشده است.

شورای شهر نیشابور به وعده خرید کتاب نویسندگان عمل نکرده است

 سید حسن رضوی در اولین همایش  با کاروان اندیشه و قلم  اظهار کرد: قلم زبان و بیان عقل و معرفت انسان ها است و با قلم می توان فکر ، فرهنگ و هویت ملت ها را شناخت. 

وی افزود: میزان مطالعه مردم معیار ارزیابی جوامع است و هرآنقدر که در جامعه ای نویسنده ای مورد احترام قرار گیرد نشان کارآمدی و نگاه ویژه مسئولان آن جامعه به اصحاب قلم است. 

دبیر ستاد گرامیداشت روز قلم در نیشابور ابراز کرد: عدم توجه به نویسندگان جوان باعث حذف جوانان و نویسندگان تک کتابی می شود و برای معرفی کتاب های نویسندگان سلسله جلسات نقد درانجمن ها ، جلسات ، رونمایی و نشست های تجلیل از پیشکسوتان کارساز و مفید خواهد بود. 

وی بیان کرد: در نیشابور 16 انجمن ادبی ، بنیاد و سازمان مردم نهاد در حوزه قلم فعالیت دارند که هیچکدام از آنان در موازات فعالیت های یکدیگر نیستند بلکه سبب تقویت و رشد علمی انجمن ها خواهد شد. 

رضوی ادامه داد: تنها راه رسیدن به یک صدایی و همدلی تشکیل کانون اهالی قلم و اندیشه و تکمیل اطلاعات نویسندگان ، ناشران ، مترجمین و مولفان نیشابوری است که توانمندی ها و نیازهای کانون نقد و بررسی می شود و اولویت ها شناسایی می شود. 

وی تاکید کرد: مهمترین و اساسی ترین نیاز نیشابور در حوزه کتاب ، ایجاد فضای مناسب جهت عرضه و فروش کتاب ها و تولیدات فرهنگی نیشابور ، حمایت های مالی واقعی نه شعاری از نویسندگان با خرید کتاب و ایجاد فضای جامع برای نشست اهالی قلم است که امیدواریم مورد توجه متولیان قرار گیرد. 

رضوی گفت: باتوجه به مصوبه شورای شهر نیشابور مبنی بر خرید کتاب از نویسندگان نیشابور تاکنون این امر محقق نشده و کتابی از انجمن نویسندگان عالی مقام نیشابور خریداری نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.