قدس انلاین : امام جمعه مشهد گفت: اقدامات جهادی مردم در هفته گذشته نمایشگر این واقعیت است که ما در هر شرابطی که قرار بگیریم و هر نوع تهدیدی و تحریمی بر ما وارد شود، مردم خودشان برای حل مشکلات به پا می‌خیزند.

مقاومت مردم در برابر تحریم‌ها/ مردم برای حل مشکلات به‌پا می‌خیزند
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، به ادامه محبث شیطان‌شناسی پرداخت و گفت: بر مبنای قرآن جامعه در یک قطب‌بندی حزب‌الشطان و حزب‌الله قرار دارد و انسان‌هایی که در یک جامعه دینی زندگی می‌کنند ناچارند در یکی از این دو حزب قرار بگیرند. 

علم‌الهدی با اشاره به آیات 14 و 22 سوره مجادله افزود: خداوند در قرآن حزب‌الله را در مقابل حزب‌الشیطان تبیین می‌کند و بر این اساس حزب‌الله کسانی هستند که رابطه دوستی و ولایت‌پذیری با دشمنان خدا ندارند و حزب‌الشیطان، ولایت‌پذیری افرادی‌اند که مورد غضب خداوند هستند. 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در جای دیگری از قرآن، حزب‌الله کسانی معرفی شده‌اند که ولایت علی(ع) را پذیرفته‌اند، اظهار کرد: کسانی که امروز چشمشان را به دروازه‌های غرب دوخته‌اند، حزب‌الشیطانند.

وی تصریح کرد: این آیه در قرآن به صراحت بیان شده و یک نظریه شخصی نیست، این‌ها زیان می‌کنند و همه قراردادهایشان خاک و خاکستر خواهد شد ارتباطاتشان هم خود و هم ملتی که پشت سرشان باشد را بدبخت خواهد کرد. 

وی با تاکید براینکه حزب‌الله به دشمن خدا چشم امید نمی‌دوزد خاطرنشان کرد: طبق قرآن خدا از کسانی راضی است که ارتباط خود را با دشمنان خدا قطع می‌کنند، در زندگی و جریان سیاسی‌مان تامل کنیم و ببینیم که آیا عضو حزب‌اللهیم یا حزب‌الشیطان.

علم‌الهدی ادامه داد: هفته‌ای که گذشت، در کنار همه مشکلاتی زندگی مردم، یک نمایشگاه عظیم از حرکات جهادی اثربخش و امیدوار کننده بود. 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه حرکت‌های جهادی در جامعه امروز مهم‌ترین فعالیتی است که در برابر دشمنی‌ها و مخالفت‌های جهان استکبار، عزت و عظمت و معیشت ما را تامین می‌کند تصریح کرد: ما در سه حوزه شاهد حرکات جهادی بودیم که یکی، به کار انداختن ستاره خلیج فارس، پالایشگاهی که کشور را از جهت تامین بنزین کاملا از دیگران بی نیاز می‌کند، در عین تحریم‌ها و محاصره‌های اقتصادی بود. 

وی جریان دوم نمایش حرکت جهادی را، حرکت جهادی ارزشمند در مقابل مضیقه آب خوزستان، خرمشهر و آبادان دانست و بیان کرد: این حرکات جهادی از طرف تمام آحاد مردم از غرب، شرق، شمال و جنوب در تامین آب شرب مردم صورت گرفت که آستان قدس رضوی هم اقدامات بزرگی در این زمینه انجام داد. 

علم‌الهدی با اشاره به حرکت جهادی قرارگاه خاتم‌الانبیاء افزود: گذشته از این حرکت جهادی سه شیفته و شبانه‌روزی این عزیزان، که برنامه‌ای چند ساله را در فاصله‌ای کوتاه به ثمر رساندند، یک امام جمعه دلسوز و هماهنگ با مردم بود که خودش وارد عملیات شد و باعث شد مردم هم به عرصه بیایند و جریان آب شرب به مردم برسد. 

امام جمعه مشهد یادآوری کرد: این حرکات نمایشگر این واقعیت است که ما در هر شرایطی که قرار بگیریم و هر نوع تهدید و تحریمی که بر ما وارد شود، این مردم  خودشان برای حل مشکلاتشان به پا خواسته  و این استقبال از حرکات جهادی دشمن را ضعیف و حقیر ناتوان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جریان سوم حرکات جهادی، نیروی انتظامی در دستگیری عناصر ناپاک اخلال‌گر و مفسد اقتصادی بود اضافه کرد: نیروی انتظامی به کمک مردمی آمد که در مضیقه معیشت به سر می‌بردند.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه مردم چشم‌شان به دستگاه فضایی است، ادامه داد: هم جهت برگرداندن اموال دزدیده شده و بازگرداندن آن‌ها و هم کیفر آن کسی که سه ماه زندگی مردم را به‌هم ریخت، امیدواریم مسؤولان در قوه قضاییه اقدامی را انجام دهند که نیاز مردم را برآورده کند. 

امام جمعه مشهد با اشاره به نقش مهم دستگاه اجرایی در کنار دستگاه قضایی یادآور شد: این چه وضع مدیریت اقتصادی دولت است؟ این‌ها چه مدیرانی هستند که اقتصاد مملکت را در اختیار یک دزد قرارداده که دو تن سکه را بدزدد و ببرد؟ دولت در ترمیم اقتصادی خود اقدام و در این نوع مدیریت اقتصادی خود تأمل کند. 

وی تاکید کرد:  همه بفهمند که این مملکت صاحب دارد که اجازه نمی‌دهد قشر آسیب‌پذیری که به نان شبشان محتاج‌اند بنشینند و دزد بیاید و ببرد، چگونه می‌شود جوانان ما یاصاحب‌الزمان(عج) روی پیشانی‌شان بنویسند و بروند زیر باران آتش و جان بدهند اما یک جریان سیاسی سوار بر قدرت بیاید و اینگونه به زندگی مردم لگد بزند؟ 

علم‌الهدی با بیان اینکه در هفته پیش رو دوبرنامه داریم افزود:  یکی شهادت امام صادق (ع) که رئیس مذهب ماست و نظام و کشور و انقلاب ما وابسته به ایشان و مذهب جعفری است لذا تجمع عظیمی در این روز در میدان شهدا تشکیل خواهد شد و سینه‌زنان برای عرض تسلیت به امام هشتم به سمت حرم ایشان خواهیم آمد. 

امام جمعه مشهد ادامه داد: برنامه بعدی مربوط به مسجد جامع گوهرشاد است که قتلگاه کسانی شد که بیش از 70 سال گذشته برای حفظ عفت و حجاب جان دادند و به خاک و خون کشانده شدند.

وی با بیان اینکه به حرمت خون این عزیزان در نظام اسلامی ما این روز، روز عفاف و حجاب نام گرفته است اظهار کرد: صاحب و متولی‌اش شما خواهران قهرمان آفرینان و مدافعان حریم عفاف هستید و لذا راهپیمایی روز پنجشنبه به خواهران تعلق دارد که از میدان شهدا تا مسجد گوهرشاد بیایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.