قدس انلاین : رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: اکثر تولیدکنندگان به سیستم بانکی بدهکار هستند در حالیکه تقصیر این بدهی به گردن خود آنان نیست.

بیشتر تولیدکنندگان به بانکها بدهکارند

عبدالوهاب رئیس خانه صنعت و معدنشامگاه پنجشنبه در مراسم روز صنعت و معدن که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات خوبی که هم اکنون در خانه صنعت، معدن و تجارت در دست انجام است که یکی از آنها عارضه‌یابی واحدهای صنعتی است که تیمی تشکیل شده  و برای رفع مشکلات به واحدها اعزام می‌شوند و پولی هم از آنان دریافت نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما در یک جنگ اقتصادی قرار داریم که کسانی که در این جنگ حضور دارند تجربه جنگ نظامی را هم داشته‌اند  فرماندهی این جنگ تنها با تولیدکنندگان است و وظیفه ما هم این است که بیعت خودمان را در اتباط با نظام تجدید کنیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه از بین تمام ادارات تأمین اجتماعی قوی‌ترین نهاد است که حتی می‌تواند برند یک کارخانه را مصادره کند، تأکید کرد: تأمین اجتماعی از ما پول می‌گیرد اما در برخی از موارد دفترچه‌های کارگران ما را تمدید نمی‌کند.

سهل آبادی ادامه داد: هم اکنون اتفاقاتی در اقتصاد ما رخ داده که اکثر تولیدکنندگان دارای بدهی‌هایی به سیستم بانکی هستند در حالیکه تقصیر این بدهی‌ها به عهده خود آنان نیست.

وی با اشاره به وضعیت رکود در اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: ما نسبت به وصول مالیات بر ارزش افزوده گله داریم چراکه در وضعیت رکود نباید این مالیات هر روز افزایش پیدا کند در این  شرایط ما محصولات خود را با اقساط چند اهه به فروش می‌رسانیم اماباید هر 3 ماه یک بار مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بیان کرد: در همین وضعیت اقتصادی اداره کار یاد این موضوع افتاده که از کارفرمایان حقی به عنوان حق ورزش اخذ کند که البته در قانون آمده اما حالا زمانی است که باید با تولیدکنندگان مدارا کرد تا بتوانند اشتغالی که به وجود آورده‌اند را حفظ کنند.

سهل آبادی خطاب به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: شما خودتان از طبقه کارگر بالا آمده‌اید خواهش ما این است که حالا که در جنگ اقتصادی قرار داریم که از جنگ تحمیلی هم بدتر است وظیفه خود را به صورت کامل انجام دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.