نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس از طرحی خبر داد که در صورت تصویب نمایندگان، مجوز فروش مدارس خالی از دانش آموز به آموزش وپرورش داده خواهد شد.

آموزش و پرورش می‌تواند مدارس خالی را بفروشد

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی با بیان اینکه فروش مدارس خالی از دانش آموز در طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی آموزش و پرورش دیده شده است، افزود: بر این اساس مدارسی که در روستاها و حاشیه شهرها به دلیل نبود دانش آموز تعطیل شده و پیش‌بینی می‌شود که در آینده مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، فروخته می‌شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در اواخر دهه 70 به دلیل افزایش مهاجرت‌ها برخی از روستاها خالی از سکنه شد که با کاهش تعداد دانش آموزان مدارس نیز تعطیل شد.

وی افزود: این مدارس سال‌ها است بدون استفاده آموزشی رها شدهاند بنابراین می‌توان با  فروش و تبدیل به احسن کردن و تغییر کاربری آنها منابع حاصله را صرف تجهیز، توسعه و ارتقای وضعیت مراکز آموزشی همان منطقه کرد.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای هزینه‌کرد مناسب اعتبارات ساخت و تجهیز مدارس باید برنامه‌ریزی منظمی داشته باشیم تا اعتبارات به درستی صرف شده و در برخی مناطق با کمبود فضاهای آموزشی و برخی مناطق دیگر به دلیل نبود دانش آموز با تعطیلی مدارس مواجه نشویم./

پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.