قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی گفـت: کسانی که از شرایط بازار سکه و ارز سوءاستفاده می کنند مانند آنهایی که در اوایل انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به نظام خیانت کردند خائنین به کشور در جنگ اقتصادی ایران با دشمن هستند.

سوءاستفاده کنندگان از شرایط اقتصادی خائن هستند

علیرضا رشیدیان پنجشنبه شب در جشن روز ملی صنعت و معدن در مشهد با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: انقلاب از ابتدای شکل گیری تا امروز با حضور و تلاش مردم پیش رفته و در شرایط کنونی ترامپ رئیس جمهور آمریکا مانند صدام به تعبیر امام راحل سنگی انداخته که باید آن را با همت و همدلی برداریم.

وی اظهار داشت: ایران در مقابل آمریکا و برنامه هایش برای به زمین زدن نظام، دست روی دست نگذاشته بلکه برنامه هایی دارد که اجرا خواهد کرد اما همدلی و اتحاد در این شرایط ضروری است.
استاندار خراسان رضوی گفت: با همدلی بخش خصوصی و دولت و همچنین کمک اتحادیه ها طی سه ماهه امسال 132 مورد بازرسی از سطح بازار استان توسط بازرسان صورت گرفت که منجر به تشکیل سه هزار پرونده با حجم 35 میلیارد ریال تخلف گردید که یک میلیارد ریال از آن به شاکیان عودت داده شد.
وی به 1.9 میلیارد دلار ارزش صادرات خراسان رضوی در سال گذشته نیز اشاره و بیان کرد: پارسال 220 میلیارد ریال از محل بودجه فنی و اعتباری استان برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی به منظور کمک به تولیدکنندگان اختصاص یافت که امسال هزار میلیارد ریال به این رقم افزوده شده تا بتوانیم از این محل به تولیدکنندگان کمک کنیم.

* تمرکز سرمایه گذاری صنعتی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: پارسال 37 هزار و 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در بخش صنعت و معدن استان بهره برداری و همچنین پس از برجام یک میلیارد دلار و هزار و 200 میلیون یورو از طریق سرمایه گذاری خارجی وارد استان شد.
راضیه علیرضایی افزود: امسال باید سرمایه گذاری صنعتی در خراسان رضوی به 40 هزار میلیارد ریال برسد و رسیدن به این حجم سرمایه گذاری نیاز به همدلی دارد.
وی همچنین گفت: با فرض اینکه تشدید تحریمها بر ایران اثر نمی گذارد 14 برنامه برای بهبود فضای کسب و کار در خراسان رضوی تدوین شد که مهمترین آن دستیابی به حوزه های نوآورانه و دانش بنیان است. در این راستا برنامه مشترکی با همکاری جهاد دانشگاهی و دانشگاه فردوسی مبنی بر عارضه یابی واحدهای تولیدی در حال اجرا است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین بر تلاش برای توازن سرمایه گذاری صنعتی در این استان تاکید و بیان کرد: سال 1392 تا 67 درصد سرمایه گذاری صنعتی استان در مشهد متمرکز بود اما امروز 91 درصد از سرمایه گذاری صنعتی استان در سایر شهرستانها متمرکز شده و سهم مشهد از این بخش به 9 درصد رسیده است.

* رفع تعطیلی 965 واحد صنعتی
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: طی چهار سال گذشته هزار جلسه از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی برگزار شد و طی این نشستها به مشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی و از تعطیلی 965 واحد و بیکار شدن تعداد زیادی کارگر جلوگیری شد.
حجت الاسلام علی مظفری افزود: ظرف چهار سال گذشته 11 دفتر حل اختلاف و حمایت از سرمایه گذاری در شهرستانهای مختلف خراسان رضوی شکل گرفت تا به امور واحدهای تولیدی رسیدگی کند. در این مدت هزار و 369 بازدید توسط قضات و مدیران دفاتر حل اختلاف و حمایت از سرمایه گذاری دادگستری خراسان رضوی از واحدهای تولیدی استان انجام شد و به دنبال آن حمایتهای قضایی از این واحدها صورت گرفت.
وی گفت: در این راستا مقرر شد هیچ واحد تولیدی خراسان رضوی در هیچ صورتی به دلیل بدهی بانکی تعطیل نشود، اگر هم صاحب واحد تخلف کرده باشد باید به تنهایی جوابگوی جرم خود بوده و به هیچ وجه واحد نباید تعطیل شود.

* اختیارات تفویض شود
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در این استان بیکاری دو درصد کمتر از میانگین کشوری است و همچنین خراسان نمونه کشور در شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت و پیگیری مسئولان در جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی است.
حسن حسینی خواستار اعتماد دولت به مدیران خراسان رضوی و تمرکززدایی در اتخاذ تصمیمات اقتصادی شد و افزود: این استان از ظرفیت بالایی برخوردار است و با تفویض برخی اختیارات دولت به استاندار و مدیران اجرایی استان می توان بسیاری از گرههای کور بخش تولید را باز کرد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین گفت: امسال سه واحد تولیدی از خراسان رضوی در سطح کشور به عنوان واحدهای نمونه شناخته شدند.
در پایان این مراسم از صاحبان واحدهای تولیدی نمونه خراسان رضوی در سال 96 و سه ماهه امسال در رسته های مختلف قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.