قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی با اشاره به صادرات ۱۰ میلیون دلاری تولیدات دانش بنیان استان در سال گذشته به کشورهای مختلف بویژه اروپایی گفت : برنامه ریزی امسال افزایش بخشی دیگر از ظرفیت های قابل توجه موجود در این حوزه است.

افزایش ظرفیت تولیدات دانش بنیان در سال ۹۷/ صرفه جویی در مصرف آب و برق ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، علی رضا رشیدیان در حاشیه مراسم بزرگداشت روز صنعت با تبریک این روز به فعالان حوزه صنعت و معدن استان افزود: در سایه همدلی و همکاری که بین بخش های دولتی و خصوصی وجود دارد و نیز بخش دانشگاهی استان که در حوزه های دانش بنیان ارتباط بسیار نزدیکی با حوزه های صنعتی و اجرایی داشتند ،ظرفیت بسیار خوبی در استان در راستای رونق اقتصادی استان ایجاد شده است. . وی اظهار کرد : فقط در حوزه تولیدات دانش بنیان پارسال 10 میلیون دلار صادرات از استان به کشورهای مختلف بویژه اروپایی انجام شد و برنامه ریزی امسال هم بر توسعه این ظرفیت بویژه صنعتی است.

وی ادامه داد : تلاش است ظرفیت استان را در حوزه آی .تی و آی .سی .تی فعال کرده و با راه اندازی مرکز فناوری سجاد 2 در مشهد با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رشد قابل توجهی یابد.

رشیدیان در ادامه از عملکرد بخش خصوصی  به دلیل همراهی با بخش دولتی در حوزه صنعت و معدن قدردانی کرد و افزود : به طور قطع مشکلات جدیدی که در جامعه توسط دشمنان این ملت ایجادشده با همراهی ،مدارا و همفکری قابل رفع و در حال کنترل است.

 وی در ادامه در زمینه قطعی برق هم گفت : این موضوع و قطع برق در استان تابع مشکلات برق کشور است زیرا استان از نظر تولید برق در شرایط خوبی است و بیش از نیاز ظرفیت تولید دارد اما چون متصل به شبکه برق کشوری است و مسائلی در این حوزه وجود دارد به نوعی با این قطعی ها فضا را مدیریت می کنیم .

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد : به طور قطع صرفه جویی در حوزه برق و آب از جمله ضرورت هاست و با اقدامی که از هفته قبل در حوزه مدیریت مصرف شکل گرفت بویژه در دستگاه های دولتی ، در برخی مجموعه ها به شدت مصرف برق را کاهش داد.

وی اظهار کرد : کنترل مصرف برق و قطع وسایل سرمایشی در ساعات پر مصرف و بهره گیری از ژانراتورهای برق به این امر کمک زیادی کرد و امید است با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته مشکل کشور برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.