قدس انلاین : ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه تغییر در کابینه دولت ضرورت دارد، از موضع‌گیری صریح رئیس جمهور در سوییس در واکنش به اظهارات رئیس جمهور امریکا تقدیر کردند.

تغییر در کابینه دولت ضروری است/ موضع‌گیری رئیس جمهور دوست‌داران انقلاب را خوشحال کرد
 ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر ضرورت تغییر در کابینه دولت و همچنین بر ادامه دشمنی امریکا و دیگر مستکبران با ایران تأکید کردند.

تغییر در کابینه دولت ضروری است

امام جمعه داورزن با بیان اینکه مسئولان هرچه سریع‌تر فضای اقتصاد را از این وضعیت خارج کنند، گفت: در صورت نیاز تغییراتی در کابینه ایجاد شود.

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده با ‌اشاره به دیدار رهبرمعظم انقلاب با دانش‌آموختگان سپاه در دانشگاه امام‌حسین(علیه السلام) اظهار کرد: ایشان انقلاب را ریشه‌دار وآینده‌دار دانستند و برای برون‌رفت از وضعیت موجود کشور نکات ارزشمندی را بیان کردند.

وی افزود:صبر وتقوی و باقی‌ماندن در صحنه است که سبب می‌شود دشمنان با همه کیدی که آماده کرده‌اند در برابر شما هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

امام جمعه گناباد با اشاره به مسائل اخیر ارزی و بازار طلا بیان کرد: متاسفانه در بخش‌هایی سوءتدبیر بود، فردی چندهزار سکه می‌خرد وفضای بازار را ملتهب می کند.

وی گفت: اما دراین وضعیتی که همه دشمنان متحد برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران هستندباید با وحدت وهمدلی نقشه دشمنان را خنثی کنیم.چون هدف دشمن ایجاد ناامنی واغتشاش در فضای کشور است که باید مردم عزیز ما بسیار هوشیار باشندکه در مسیر هدف دشمن گام برندارند که به ضرر همه ما تمام خواهد شد.

موضع‌گیری رئیس جمهور دوست‌داران انقلاب را خوشحال کرد

امام جمعه گناباد نیز با اشاره به موضع‌گیری رئیس جمهور در سوئیس را قاطعانه توصیف کرد و گفت: موضع قاطع رییس جمهور در مقابل زیاده خواهی های غربی ها در سوییس دوست داران انقلاب اسلامی را خوشحال کرد.

حجت‌الاسلام حسن صادقی گفت: رییس جمهور ایران به غربی ها اعلام کرد که اگر نگذارند نفت ایران صادر شود معنایش آن است که نفت کل منطقه صادر نخواهد شد ایشان اعلان کرد که خلیج فارس متعلق به ایران است و در صورت کارشکنی در صدور نفت ایران ما تنگه هرمز را خواهیم بست لذا سردار سلیمانی اعلان کرد   سپاه برای اجرای هر سیاستی که مصلحت نظام باشد آماده است

خطیب جمعه گناباد با اشاره به مشکلات اقتصادی که مردم را رنج می‌دهد گفت: هیچ مسوولی نمی‌تواند و نباید وجود مشکلات را انکار کند باید مسوولین گوش شنوایی داشته باشند و به وظایفشان عمل کنند و قاطعانه پی گیر رفع مشکلات باشند

وی ادامه داد : مردم عزیز هم باید مطالباتشان را به صورت منطقی و قانونی پی گیری کنند و اجازه سو استفاده به معاندین و نوکران اجانب ندهند

وی ادامه داد : توصیه دیگر من به مردم این است که به اندازه ی نیازشان خرید کنند نه اینکه به محض شنیدن یک شایعه به احتکار و انبار کردن کالا بپردازند که این به نفع دشمن است

صادقی با بیان اینکه حل  مشکلات کشور در گرو همکاری همه قوا است گفت: امروز زمان تسویه حساب‌های سیاسی نیست و همه جناح‌ها باید دست اتحاد به یکدیگر داده و به تعبیر مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین با انسجام دشمن شکن پاسخ دسیسه‌ها و طراحی‌ها دشمن را بدهیم.

وی با اشاره به هفته صنعت گفت : از کارآفرینانی که زمینه اشتغال جوانان را فراهم می کنند تشکر می شود همچنین تلاش های اداره صنعت گناباد قابل تقدیر ست که صدور هیجده مجوز صنعتی جدید و چندین پروانه بهر ه برداری و معرفی سازه طرح نیمه تمام برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه و ایجاد زمینه برای صادر کردن 6500 تن کالا از گناباد به خارج از استان گوشه ای از فعالیت این اداره بوده است

صادقی روز شهرداری و دهیاری را نیز گرامی داشت و گفت : فعالیت های شهرداری ها و دهیاری ها در زمینه فرهنگ نظافت شهر توسعه و نگه داری فضای سبز قابل تقدیر و تشکر است

صرفه‌جویی در مصرف انرژی یک باید دینی است

اما امام جمعه کاشمر در سخنان خود مردم را به صرفه‌جویی در مصرف آب و برق دعوت کرد و گفت: با توجه به اینکه در برخی از شهرهای کشور با کمبود آب و برق مواجه هستیم باید به‌عنوان یک مسلمان در راستای عمل به فرامین الهی در صرفه‌جویی آب و برق تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی با اشاره به اینکه افزایش بی‌رویه آب و برق آثار بدی دارد، بیان کرد: بایستی به‌عنوان یک مسلمان در مواجهه با این مشکل مدیریت مصرف داشته باشیم چرا اگر در این زمینه کوتاهی کنیم باید در محضر خداوند جوابگو باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت تمکین از فرمان الهی گفت: به‌عنوان یک مسلمان وظیفه ‌داریم بایدها و نبایدهایی را که دین و اسلام برای ما مشخص کردند را بپذیریم و به آن عمل کنیم بنابراین امروز هیچ منکری بدتر از زیاده‌روی در مصرف آب و برق نیست و بایستی به‌عنوان یک مسلمان شدیداً از آن پرهیز کنیم.

امام‌جمعه کاشمر با اشاره به اینکه بنا به اعلام مسئولان وزارت نیرو تنها با کاهش 10 درصدی مصرف می‌توانیم مشکلاتی که در حوزه آب و برق در تابستان به وجود می‌آید را حل کنیم خاطرنشان کرد: اگر نسبت به رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در این زمینه بی‌تفاوت باشیم علاوه بر خسارت به منابع باید منتظر اعمال محدودیت در مصرف آب و برق نیز باشیم.

وی بابیان اینکه ما به‌عنوان یک مسلمان باید به‌عنوان الگویی مناسب در تمامی حوزه‌ها باشیم بیان داشت: برای ما ننگ است که اعلام شود ایران در برخی از منابع بیش از میانگین جهان مصرف می‌کند.

طباطبایی با اشاره به شرایط کنونی جامعه و بروز التهاباتی که براثر مشکلات اقتصادی و معیشتی پدید آمده است یادآور شد: در این شرایط ملتهب که دشمنان به دنبال ایجاد تنش، درگیری و تنش هستند بهترین اقدام حفظ وحدت، انسجام و رعایت شئون یکدیگر برای جلوگیری از رسیدن دشمن به توطئه‌هایش است.

وی بابیان اینکه باید از تضعیف دولت، مجلس و ملت پرهیز شود و اگر نقد و انتقادی هم وجود دارد باید با رعایت حفظ اصول انقلاب و وحدت انجام شود اذعان داشت: در این راستا بایستی ضمن احترام به نظریات یکدیگر نباید انتقادات منجر به مچ‌گیری و انتقام‌جویی شود بنابراین ضرورت دارد انتقادها از طریق مناظره و گفتگوی چهره به چهره انجام شود.

امام‌جمعه کاشمر با تقدیر از اقدام قوه قضائیه در برخورد با متخلفان اقتصادی، بر تعامل و همکاری دولت، مجلس و ملت با قوه قضائیه برای خاتمه دادن به مشکلات اقتصادی و برخورد با سودجویان تأکید کرد و گفت: قطعاً با احترام متقابل و رعایت حقوق یکدیگر در یک فضای تعاملی می‌توان به مشکلات پایان داد.

طباطبایی در پایان با تقدیر از اقدام خداپسندانه مردم کاشمر در راستای حذف هزینه‌های اضافی در مراسم ترحیم از قبیل اطعام ابراز داشت: توصیه می‌کنم مردم کاشمر با استمرار این اقدام، ضمن الگو شدن و تبدیل کردن این حرکت به یک سنت، صرفه‌جویی‌هایی که از محل این اقدام انجام می‌شود را در امور خیریه هزینه کنند.

امروز دنیای اسلام و غیراسلام مفهوم شعار «مرگ بر آمریکا» را شناخته است

امام جمعه موقت قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه در مصلای قبای این شهرستان با اشاره به اینکه باید هفتم تا دوازدهم تیر را هفته حقوق بشر ادعایی آمریکایی نامگذاری کرد؛ گفت: این مدعیان حقوق بشر کسانی هستند که از کشتار ۱۷ هزار نفر از بهترین مردم این کشور توسط منافقین حمایت کردند.

حجت‌الاسلام حسن وطن‌خواه با تأکید بر این موضوع که امام(ره) سردمداران آمریکا را شناخت که تروریست بالذات بوده و ماهیت آدم‌کشی دارند؛ بیان کرد: امروز دنیای اسلام و غیراسلام متوجه شعار مرگ بر آمریکا و اینکه آمریکا شیطان بزرگ است شده‌ و آن را شناخته‌اند.

وی تأکید کرد: شعار مرگ بر آمریکا تنها برخواسته از احساسات نیست بلکه از عقلانیت و شعور ملت است و هدف آمریکا از به وجود آوردن مشکلات اقتصادی و تحریمی ناکارامد جلوه دادن نظام اسلامی هست.

امام جمعه موقت قوچان با بیان اینکه موضع آمریکا امروز یک جنگ به تمام معنای اقتصادی است؛ تصریح کرد: همان‌گونه که ملت در هشت سال دفاع مقدس مقابل دشمن ایستادگی کرد در این صحنه هم با صبر انقلابی و آگاهی موفق خواهد شد.

وطن‌خواه با اشاره به این مطلب که باید ایجادکنندگان مشکل در مسائل اقتصادی و کسانی که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند به مردم معرفی شوند و دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد جدی داشته باشند؛ گفت: دولت تیم اقتصادی خود را همانند ستاد عملیاتی جنگ تقویت کند زیرا با جزیره‌ای عمل کردن نمی‌توان کاری پیش برد.

رعایت تقوای الهی و صبر و مقاومت سبب نجات از فتنهاقتصادی دشمن خواهد بود.

تسلیم نشدن در برابر دشمنان تنها راه پیروزی در جنگ اقتصادی است

همچنین امام جمعه تربت حیدریه با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، گفت: این امر جنگ تمام‌عیاری است که دشمنان علیه ملت ایران آغاز کرده‌اند و تنها راه برون‌رفت از آن، توجه به مسیر مشخص شده توسط رهبر انقلاب و اجرای توصیه‌های ایشان است.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی تصریح کرد: رعایت تقوای الهی و صبر و مقاومت در برابر سختیها ، اعتماد به نفس و جرأت اقدام و ایستادگی و عدم تسلیم در برابر دشمنان تنها راه پیروزی در این جنگ تمام عیار اقتصادی است .

وی با اشاره به حقوق مردم در طرح مطالبات خود افزود :مردم مطالباتی دارند که به حق و بجا است ومسوولان در قوای سه‌گانه باید به خواسته و حرف مردم گوش کنند و در راه حل مشکلات آنها قدم بردارند

امام جمعه تربت حیدریه از مردم خوست در بیان مطالبات خود از نظر قالب و شکل طرح آن مراقب عوامل ضد انقلاب و آشوب‌طلبان باشند .

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام حج گفت: حج، هجرت از همه وابستگی‌های مادی و معنوی به غیر خدا است و حجاج باید با دوری از مظاهر وابستگی به غیر خدا، دل خود را به منبع لطف و کرم و عطوفت و رحمت الهی در سفر معنوی حج پیوند دهند .

امام جمعه تربت حیدریه مدیریت مصرف و صرفه جوئی در مصرف انرژی بویژه آب و برق را وظیفه ای دینی و همگانی عنوان کرد و از مردم خواست با مصرف صحیح مانع جیره بندی آب و خاموشی برق شوند .

وی با بیان اینکه بعضی از افراد در داخل کشور با دشمنان اسلام و نظام هم‌نوا شدند، گفت: اگر رزمندگان و شهدای مدافع حرم در خارج از مرز های کشور جلوی داعشی های بی دین و وهابی ها را نمی گرفتند امروز وضعیت کشور ما از وضعیت سوریه و عراق بهتر نبود.

جنگ روانی علیه نظام بسیار شدید است

امام جمعه خلیل‌آباد نیز با اشاره به سخنان حضرت علی‌(ع) در نهج‌البلاغه و نکوهش افرادی که از جهاد در راه خداوند، دروی می‌کنند، گفت: دشمنان اسلام و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران هجمه‌ها و جنگ‌های روانی زیادی را علیه این نظام به‌راه انداخته‌اند.

حجت‌الاسلام سیدرضا هاشمی اذعان کرد: این دشمنان برخی شبهه‌هایی را در بین جوانان و نوجوانان در خصوص جنگ سوریه و عراق و کمک‌هایی که به آنها صورت می‌گیرد رواج می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه اگر مدافعان حرم نبودند و هزینه نمی‌شد امروز شاهد این امنیت نبودیم، تشریح کرد: با هزینه‌ای که در سوریه و عراق و برخی جاهای لازم شد و حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد، وضعیت کشور از نظر امنیت بهبود یافته است.

امام جمعه خلیل آباد تصریح کرد: موضع مقتدرانه رئیس جمهوری در خصوص اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران در صورت عدم صادر شدن نفت ایران باید تقدیر و تشکر کرد و پیام سردار سلیمانی در حمایت از رئیس جمهوری و دارای پیام های بسیاری بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی دوست ما نیستند و پای حرف های خود نمی ایستند و نخواهند ایستاد.

بعضی مسوولان در راستای اهداف دشمنان اظهار نظر می‌کنند

امام جمعه بردسکن نیز به حضور ایران در کشورهای منطقه و کمک‌های مستشاری و مالی به این کشورها اشاره کرد و گفت: همه اذعان دارند که هدف از حضور امریکا در این کشورها  وایجاد جنگ‌های نیابتی نزدیک شدن به ایران است ولی  مستشاران ما در این کشورها  به جهت حمایت از رزمندگان در این کشورها ، کمک می‌کنند که ایران اسلامی در امنیت کامل باشد.

حجت الاسلام علی اصغر امینی سخنان نسنجیده بعضی از مسئولان را در راستای سخنان دشمنان خارجی برشمرد واظهار داشت: ملت ایران با آگاهی از زحمات مسوولان کشور، وبا قدرشناسی از خون شهدا وایثارگران نخواهد گذاشت ایران اسلامی، محل تاخت وتاز دشمنان شود.

رواج بی حجابی و ترویج بی بند و باری از اهداف پلید استعمار است

امام جمعه سبزوار سخنان خود را با گرامیداشت روز عفاف و حجاز آغاز کرد و گفت: با توجه به اینکه در دوران حکومت پادشاهان قاجار قدرت و عظمت مراجع تقلید برای دشمنان آشکار شد و دشمنان با فتوای تاریخی آیت‌الله میرزای شیرازی قدرت دین و مرجعت را شناختند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه افزود: طبق اعلام کارشناسان و تحلیلگران یکی از نقاط قوت و نیرومند اسلام حجاب و عفاف مسلمانان است که سبب جلوگیری از فساد و روابط نامشروع می‌شود.

امام‌جمعه سبزوار ادامه داد: امروزه یکی از مهم‌ترین توطئه‌های دشمنان اسلام برای از بین بردن حجاب و عفاف میان مسلمانان، ترویج فرهنگ‌های غربی در جامعه است.

مقیسه بیان کرد: یکی از اهداف پلید استعمار برای تامین مطالع خود در کشورهای اسلامی رواج بی حجابی و ترویج بی بند و باری است تا استقلال فرهنگی آنها را از بین ببرند.

وی با اشاره به نوسانات ارزی و افزایش قیمت برخی از کالاها در کشور، گفت: در کشور ماکسی منکر مشکلات اقتصادی و گرانی کالاها نیست ولی اصناف اعتراضات خود را در چارچوب قانون مطرح کنند و اجازه بهره‌برداری سیاسی به دشمنان نظام جمهوری اسلامی ندهند.

امام جمعه سبزوار افزود: دشمنان نظام در کمین هستند تا با همدستی برخی عناصر در داخل کشور، با مخدوش نمودن امنیت کشور به انقلاب اسلامی آسیب بزنند.

مقیسه با اشاره به خدمات مختلف نظام در بخش های مختلف، ادامه داد: مشکلات اقتصادی و اشتغال کشور با میدان داری یک قوه حل نمی شود و نیازمند همیاری قوا و همه نهادها است.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، گفت: این امام بزرگوار خدمات فراوانی به عالم اسلام و فرهنگ شیعه نمودند و امام صادق (ع) با استفاده از فرصت انتقال قدرت از بنی امیه به بنی‌عباس نهضت علمی و فرهنگی مکتب شیعه را برپا نمودند و پیش از چهار هزار شاگرد در مکتب ایشان تلمذ می‌کردند.

دشمن به دنبال عصبانی کردن مردم است

خطیب جمعه تربت جام در خطبه‌های این هفته، مبحث سبک زندگی اسلامی را که از هفته‌های گذشته آغاز کرده بود، ادامه داد و گفت: آخرت انسان در همین دنیا ساخته می شود و دنیا مهمترین و بزرگترین موهبت الهی است که در اختیار ماست که انسان ازاین موهبت الهی غافل است .

حجت‌الاسلام جواد طاهری افزود: موفقیت انسان در دنیا داشتن سواد زندگی است و وجود مشکلات در زندگی ناشی از جهل و نداشتن مهارت های زندگی است و دنیا بستر تکامل و مقدمه آخرت است.

وی ادامه داد: آموزه‌های دینی سرشار از الگوهای رفتاری شادی‌آور و نشاط‌آفرین و اخلاق خدمت به بندگان خدا است.

امام جمعه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشورخاطر نشان کرد: گرفتاری‌های اقتصادی امروز کشور نشان می‌دهد که در این حوزه مشکل داریم اینها عیب هایی است که باید اصلاح شود.

وی با اشاره به فتنه‌های منافقین و دشمنان انقلاب گفت: دشمن به دنبال  عصبانی کردن مردم است و ناراحتی مردم را به مولفه‌های قدرت ربط می‌دهند تا اوضاع کشور را متلاطم کند آنها باید بدانند که مردم انقلابی ایران با شعارنه شرقی و نه غربی حکومت دینی تشکیل دادند.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی و منافقین بدانند که مولفه های قدرت در ایران اسلامی ، آمریکا ستیزی است .

وی عنوان کرد: مسئولان از مردم توقع دارند تا آنان با حضور در میدان همراه با دولت کار جهادی انجام دهند.

امام جمعه با اشاره به اعتراضات مردم در چند شهر کشور گفت: منافقین و دشمنان انقلاب از تجمع مردم خرمشهر سو استفاده کردند و مسئولان باید اعتراضات به حق مردم را بشنوند و پاسخ بدهند و اگر مشکلی در قانون وجود دارد نمایندگان مجلس اصلاح کنند و از اعتراضات جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: قوای سه گانه به تنهایی نمی‌توانند مشکلات را حل کند همه باید به میدان بیایند و کسی بخواهد مسایل جناحی را مطرح کند فقط وقت را تلف می کند همه باید در این نبرد اقتصادی هماهنگ عمل کند تا دشمن یک بار دیگر ناکام شود.

امریکا دنبال منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران است

امام جمعه خواف در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  با سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات، گفت: آمریکا به دنبال منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران در جهان است و در تلاش است تا ساختار انقلاب اسلامی را از مسیر اصلی اش منحرف کند

حجت‌الاسلام سید ذبیح الله شمسیان بیان داشت: در این شرایط حساس نباید بازار سکه و ارز دچار تزلزل و تنش شود و قطعا دستی در کار است تا قیمت سکه به اوج خود در تاریخ انقلاب برسد

وی افزود: هم اکنون شاهد تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و گرانی سکه و دلار و اعمال شدید تحریم‌ها هستیم وجریان‌های معاند داخلی و ضد انقلاب با رژیم‌های صهیونیستی، آمریکا و آل سعود علیه ملت ایران دسیسه کرده‌اند.

امام جمعه خواف یادآور شد: خروج آمریکا از برجام تنها دستاورد آن افزایش فروش نفت ایران را تحت الشعاع قرار داد چراکه تجار و دست اندرکاران بازار می‌دانند که تحریمی هنوز نیامده و تحریم‌های موثر بانکی از ابتدای برجام به قوت خود باقی بوده است

شمسیان در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: حضرت امام جعفر صادق (ع) در کلام و طرح مباحث دینی اش در حوزه آموزش به اصول شایسته سالاری و نخبه پروی اهتمام جدی داشت.

وی با بیان اینکه  شیعه باید زینت اهل بیت(ع) باشد نه مایه آبروریزی، خاطرنشان کرد: آن امام بزرگوار در عصر خود مشکلات جامعه شیعی را به دقت بررسی و به حل آن کمک می کرد تا زمینه تمسخر دیگران از شیعیان فراهم نشود.

امام جمعه خواف ادامه داد: امام جعفر صادق (ع) شاگران زیادی را تربیت کردند و این افراد جهت گسترش دین مبین اسلام تلاش زیادی را بعمل آوردند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.