معاون وزیر خارجه انگلیس از واگذاری ریاست مشترک پروژه به روز رسانی رآکتور اراک به کشورش ابراز خرسندی کرد.

ابراز خرسندی انگلیس از واگذاری ریاست مشترک پروژه به‌ روز رسانی رآکتور اراک به این کشور

قدس آنلاین: «آلیستر برت» که در نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام در پایتخت اتریش شرکت کرده بود، با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: بسیار خوب است که امروز شاهد حمایت قاطع از توافق هسته‌ای با ایران در کمیسیون مشترک در وین بودیم. لازم است که تمام طرف‌ها به‌طور کامل به تعهداتشان عمل کنند.

وی در ادامه نوشت: از اینکه قرار است بریتانیا ریاست مشترک پروژه نوسازی رآکتور اراک را به عهده بگیرد بسیار خرسند هستیم.

بعد از حصول توافق هسته‌ای برجام،  بر اساس ضمیمه اول این توافق مقرر شد ایران به عنوان مالک، نقش رهبر و مدیر پروژه نوسازی اراک را با حمایت دیگر اعضای برجام، بر عهده بگیرد، آمریکا و چین هم به عنوان روسای مشترک کارگروه نوسازی اراک تعیین شدند.  

کمیسیون مشترک برجام در حالی دقایقی پیش به کار خود پایان داد که در بیانیه پایانی این نشست آمده است: تمام طرف‌های برجام بر لزوم ادامه اجرای این توافق و پایبندی به تعهداتشان تأکید و توافق کردند که صادارت نفت و گاز و تولیدات پتروشیمی ایران باید ادامه یابد و به علاوه نشست‌های کمیسیون مشترک، از جمله در سطح وزیران ادامه داشته باشد.

شرکت کنندگان توافق کردند تا به پیشرفت‌ها (برای حفظ برجام) تحت بازبینی دقیق ادامه دهند و کمیسیون مشترک، ازجمله در سطح وزیران کماکان تشکیل جلسه دهد تا تلاش‌های مشترک به پیش رانده شود.

در این بیانیه همچنین آمده است که طرف‌های توافق بر لزوم ادامه صادرات نفت و گاز و تولیدات پتروشیمی ایران تأکید کرده‌ و خواستار ترغیب به سرمایه‌گذاری در ایران شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.