قدس انلاین: خانه فرزندان شکوه مهر 1 و 2 با حضور مسئولین کشور و خراسان رضوی راه اندازی شد.

 افتتاحیه مجموعه نگهداری کودکان بی سرپرست پسر در مشهد

انوشیروان محسنی رئیس سازمان بهزیستی کشور در افتتاحیه ساختمان نگهداری از کودکان بی سرپرست پسر در مشهد گفت:اهداف سازمان بهزیستی این است که همکاری مردم بیشتر شود و این موضوع از ظرفیت مردم در امور اجتماعی است.

وی در ارتباط با اینکه ۱۶ هزار نفر از این کودکان در خانواده‌های زیرپوشش هستند افزود: ۱۰ هزار نفر در مرکزها شبه خانواده از جمله همین مرکز افتتاح شده سازمان دهی میشوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مورد اینکه همه مراکز نگهداری از کودکان در سطح کشور به جز شیرخوارگاه‌ها که یک تصدی حاکمیتی است توسط مردم و نهادهای خیریه اداره می‌شوند گفت: قانون سازمان بهزیستی مکلف میکند که در تمام شهرها ٥٠ هزار نفر زیر پوشش اجتماعی قرار گیرند که این اتفاق در مشهد افتاده است.

سید امیرحسین قاضی زاده نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی که در این مراسم حضور داشت افزود: دولت لایحه‌ی حمایت از کودکان و نوجوانان را با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به مجلس آورده و این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و امیدواریم که به تصویب برسد.

گفتنی است که؛ خانه‌های شکوه مهر یک و دو ۳۶ پسر بی سرپرست زیر ۱۲ سال و زیر ۱۸ سال را در مکانی به مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع و با ساختمانی با هزار و ۱۰۰ مترمربع و با ٧ میلیارد تومان هزینه نگهداری میشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.