همدان -معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت :اطلاعات و سوابق بیماری 95 درصد جمعیت این استان در سامانه یکپارچه سلامت (سیب ) قرار گرفته است و این اطلاعات در تشخیص بهتر بیماری توسط پزشک تاثیر مثبت دارد.

95 درصد همدانی ها زیر پوشش سامانه سیب  هستند
به گزارش قدس آنلاین ، دکتر جلال الدین امیری در جمع خبرنگاران افزود: سامانه سیب به منظور ارائه خدمات سلامت به صورت الکترونیکی دایر شده است.
وی اضافه کرد: تاکنون 72 درصد از جمعیت این استان خدمات بهداشت و درمانی دریافت کرده اند و ثبت نام و استفاده 100 درصدی مردم از این خدمات در اولویت است.
رئیس مرکز بهداشت استان همدان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به حوزه درمان داشته است و فعالیت هایی در این دوره انجام شد که برای بسیاری رویا و آرزو بود.
امیری، فراهم کردن زمینه تزریق واکسن پنتاوالان، معنی دار شدن دفترچه بیمه روستایی و بیمه ایرانیان را از توفیقات دولت دوازدهم برشمرد.
وی با عنوان اینکه همدان جزو استان های نخست در زمینه اجرای طرح وانیش فلوراید است، توضیح داد: تاکنون 900 هزار دانش آموز در 6 مرحله وانیش فلوراید تراپی شدند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: اجرای این طرح کاهش پوسیدگی دندان افراد را به همراه دارد؛ هر چند اثرات این طرح در دهه های آینده آشکار می شود.
امیری گفت: بیشتر خدمات درمانی در دهه های گذشته مشمول مادران باردار و کودکان می شد، اما هم اینک در مرکز جامع خدمات سلامت به تمامی گروه های سنی خدمات درمانی ارائه می شود.
وی افزود: سه مرحله آموزش، مراقبت و در پایان غربالگری اولویت کاری مراکز بهداشتی این استان است و تنها در یک مورد غربالگری 13 تن از افراد مبتلا به سرطان کولورکتال در مراحل اولیه شناسایی شدند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطر نشان کرد: بیشتر مراکز بهداشتی این استان استیجاری یا فرسوده بودند که در یک تفاهم نامه سه جانبه بین استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت طرحی آغاز و 22 قطعه زمین تنها در شهر همدان برای اجرای این طرح ها پیش بینی شد.
امیری اضافه کرد: 213 طرح با اعتبار یک هزار و 600 میلیارد ریال در 18 ماه گذشته آماده بهره برداری شد که نیمی از این اعتبار توسط وزارت بهداشت و درمان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه همدان سومین مصرف کننده سیگار بعد از استان های آذربایجان غربی و شرقی است، سیگار را مهمترین عامل فوت در این استان دانست.
امیری اضافه کرد: این استان در زمینه جمع آوری قلیان از اماکن عمومی جزو سه استان نخست کشور است و با وجود فشارهای زیاد حتی از طرف افراد دلسوز، از جمع آوری قلیان عقب نشینی نکردیم.
طرح سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت از سال 95 آغاز شد.
منبع ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.