قدس آنلاین: رییس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اکثر دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ایران شاهد چهره‌ی زشت جنگ در کشورهایشان هستند، لذا امیدوارم سفیران صلح در کشورشان باشند.

دانشجویان غیرایرانی سفیران صلح در کشورشان باشند

به گزارش قدس آنلاین دکتر زینب موذن‌زاده امروز ۱۶ تیرماه در شانزدهمین آیین نکوداشت مراسم دانش آموختگی دانشجویان غیرایرانی شمال و شمال شرقی کشور که به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ۱۳۰۰ دانشجوی خارجی از ۲۳ کشور دنیا در دانشگاه فردوسی مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه مفتخر است که سال‌ها دانشجوی خارجی می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه ما در اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی تلاش کردیم که حلقه اتصالی بین دانشجویان خارجی و دانشگاه باشیم، تصریح کرد: دانشجویان غیرایرانی همواره با مشکلاتی نظیر امور کنسولی، آموزشی و رفاهی روبرو هستند، ولی ما امیدواریم که شرایطی فراهم شود که کوچکترین مشکلی وجود نداشته و دیگر دغدغه کنسولی نداشته باشند.

رییس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: اکثر دانشجویان غیرایرانی که اکنون فارغ‌التحصیل می‌شوند، از کشورهایی هستند شاهد چهره‌ی زشت جنگ در کشورهایشان هستند لذا برایشان آرزوی صلح می‌کنیم و امیدوارم سفیران صلح در کشورشان باشند و از انسانیت دفاع کنند.

موذن زاده بیان کرد: دانشگاه فردوسی به عنوان یک دانشگاه بزرگ همواره در دیپلماسی علمی و جذب دانشجوی خارجی در کشور پیشرو بوده است.

وی خطاب به دانشجویان غیرایرانی خاطرنشان کرد: شما تعهد و تخصص را در کنار دانشجویان ایرانی در دانشگاه فردوسی به دست آوردید؛ کشورهای شما نیازمند تلاش و پشتکار شماست و شما مایه افتخار و سربلندی کشورتان هستند. مایه افتخار دانشگاه فردوسی است که این متخصصین را تربیت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.