بر اساس یک گزارش، عربستان سعودی بزرگترین خریدار سلاح‌های کشورهای غرب بالکان به ویژه صربستان است.

عربستان سعودی بزرگترین مشتری تسلیحات نظامی غرب بالکان

به گزارش قدس آنلاین،  پایگاه اینترنتی عربی ۲۱ در گزارشی نوشت: عربستان سعودی بزرگترین خریدار سلاح از کشورهای غرب  حوزه بالکان به ویژه صربستان است. درآمد سالیانه تسلیحات در این منطقه در سال ۲۰۱۶ با دوازده درصد افزایش، به پانصد و چهارده میلیون یورو رسید.

بر اساس گزارشی که به درخواست سازمان ملل متحد تهیه شد، کشورهای غرب بالکان و در صدر آن‌ها صربستان در سال ۲۰۱۶ بیش از 500 میلیون یورو معادل 585 میلیون دلار سلاح، مهمات و تجهیزات صادر کردند که عربستان  سعودی بطور جداگانه بزرگترین مشتری آن‌ها بوده است.

شرکت‌های تسلیحاتی و دولت‌های این منطقه شامل صربستان، بوسنی، مقدونیه، مونته نگرو، کوزوو و آلبانی با تولید سلاح و صدور مازاد آن به خارج، اقتصاد خود را که با مشکلاتی روبرو است، تقویت می‌کنند.

همه این کشورها به جز آلبانی، بخشی از یوگسلاوی بودند که منبع اصلی صادرات سلاح در جهان به ویژه به کشورهای در حال توسعه بود.

این گزارش می‌افزاید درآمد سالیانه این منطقه در سال ۲۰۱۶ با دوازده درصد افزایش، به ۵۱۴/۶ میلیون یورو رسید. بر اساس این گزارش، فروش صربستان در این سال به چهارصد و شش میلیون یورو و پس از آن بوسنی به یکصد و چهار میلیون یورو رسید. پس از این دو، کشور آلبانی قرار دارد که یک میلیون و دویست و هشتار هزار یورو اسلحه فروخته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.