قدس انلاین : معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: 210 میلیارد تومان اعتبار از محل سفر دور دوم ریاست جمهوری به‌این استان به گلبهار تخصیص و اکنون ابلاغ شده که 150 میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به تکمیل قطارشهری گلبهار - مشهد است.

اختصاص 210 میلیارد تومان اعتبار دولت به تکمیل قطارشهری گلبهار- مشهد
محمد مقدوری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید گلبهار که در سالن اجتماعات شرکت عمران این شهر برگزار شد؛ گفت: توسعه و رفاه شهری بر 4 رکن از جمله مباحث اقتصاد شهری، موضوعات اجتماعی، فرهنگی و امنیت استوار است و اگر می‌خواهیم در ابعاد مختلف شهر رشد کند، باید به‌این ارکان توجه کنیم.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی افزود: اگر به‌این ارکان در مدیریت شهری توجه شود، می‌توان محیط بانشاط همراه با امکانات مناسب را برای مردم فراهم کرد.

وی به‌وظایف شوراها اشاره کرد و ادامه داد: یکی از وظایف مهم شورا، انتخاب شهردار است و باید افراد منتخب علاوه بر تخصص فنی و عمرانی در بخش‌های دیگر مدیریت شهری نیز دارای برنامه و تخصص باشند.

مقدوری با بیان اینکه گلبهار هنوز دوران نوجوانی خود را طی می‌کند و باید به‌آن توجه شود؛ اضافه کرد: طی 5 سال گذشته، دولت در میان 73 شهر خراسان رضوی به‌گلبهار نگاه ویژه‌ای داشته است.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی اجرای آزادراه مشهد به‌گلبهار، قطار شهری مشهد -گلبهار و تصفیه‌خانه گلبهار را از جمله پروژه‌های بزرگ این شهر اعلام کرد و افزود: 210 میلیارد تومان اعتبار از محل سفر دور دوم ریاست جمهوری به‌استان به‌این شهر تخصیص یافت و اکنون ابلاغ شده که 150 میلیارد تومان از این مبلغ برای تکمیل قطار شهری مشهد- گلبهار بوده و علاوه بر این، 40 میلیارد تومان دیگر نیز برای ساخت بیمارستان در گلبهار در نظر گرفته شده است.

مسئولان باید نگاه ویژه‌ای به‌گلبهار داشته باشند

در ادامه این جلسه، رئیس شورای شهر گلبهار نیز گفت: مسئولان باید نگاه ویژه‌ای به‌این شهر داشته باشند، آنها باید برای آبادانی و امکانات به‌ما در گلبهار کمک کنند.

مهدی جانعلی‌زاده خواستار توجه بیشتر مسئولان به‌مشکلات مردم در این شهر شد و بیان کرد: باید امکانات و خدمات حداقلی را برای مردم فراهم کنیم و این نیاز مند کمک و توجه دیگر مسئولان است.

ضرورت استقرار ادارات در گلبهار

در ادامه این جلسه، امام جمعه گلبهار نیز گفت: برخی از دستگاه‌ها مانند دادگستری و شرکت برق در این شهر استقرار پیدا کرده‌اند، ولی هنوز جای بسیاری از دستگاه‌های خدمات‌رسان در گلبهار خالی است.

حجت‌الاسلام محمد مروج با بیان اینکه مسئولان برای خدمت به‌مردم باید آماده باشند؛ ادامه داد: هر چند که تاکنون خدمات خوبی فراهم شده، ولی عقب‌افتادگی‌های زیادی نیز وجود دارد که باید مسئولان برای رفع آنها اقدام کنند.

گلبهار نیازمند مدیریت جهادی و علمی است

در ادامه این جلسه، شهردار جدید گلبهار نیز با اشاره به‌برخی از کمبودها در این شهر؛ گفت: این شهر نیازمند مدیریت جهادی و علمی است، هر چند که زیرساخت‌های خوبی وجود دارد، ولی باید برای فراهم کردن بیشتر امکانات همه با وحدت و همدلی تلاش کرده و سکونت خوبی را برای شهروندان فراهم کنیم.

براتعلی خاکپور با بیان اینکه برای استفاده بیشتر از برخی خدمات باید گلبهار ارتقا پیدا کند؛ اضافه کرد: این شهر در آینده نزدیک باید به‌شهرستان ارتقا یابد، البته شرایط برای این مهم در گلبهار فراهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.