قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: فیروز ابراهیمی گفت: پپسی به هیچ عنوان به حارج از کشور وابستگی ندارد.

پپسی خارجی نیست،خیلی هم مشهدیست ؟!/خانه صنعت منتقدان را افراد ناآگاه و بی انصاف خواند/حکایت شام ده رنگ و هدایای میلیونی

چند روز گذشته همایش روز ملی صنعت از سوی خانه صنعت و معدن خراسان‌رضوی و با حضور تعداد زیادی از فعالان اقتصادی در مشهد مقدس در حالی برگزار شد در حالیکه تبلیغات گسترده "پپسی" در محل برگزاری همایش به چشم می‌آمد. شرکتی که ظاهرا یکی از اسپانرهای برگزاری این برنامه بوده است.آنهم در سالی که مزین به شعار حمایت از کالای ایرانی است و همین قضیه باعث تکدر خاطر برخی از تولید کنندگان داخلی شد که چرا باید مراسم حمایت از تولید ایرانی زیر پرچم یک شرکت خارجی برگزار شود.

در همین رابطه فیروز ابراهیمی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان در گفتگوی اختصاصی با قدس انلاین ضمن ابراز ناراحتی از شلوغی و خبر ساز شدن این تبلیغات از سوی برخی رسانه ها در توضیح تبلیغات شرکت پپسی در این مراسم گفت: شرکت پپسی و کارخانجات پپسی در همین مشهد و در داخل کشور تولید می کند.

کارخانه پپسی در سال ۱۳۳۴در مشهد افتتاح شده است و واحد دیگری از این شرکت در سال ۱۳۸۲در شیراز و واحد تهران این شرکت در سال ۱۳۸۷در ایران افتتاح و راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه  تولیدات پپسی  کاملا ایرانی و داخلی است خاطرنشان کرد:  نود و پنج درصد از مواد اولیه این شرکت داخلی است و هیچ وابستگی به خارج از کشور ندارد کلا شرکت پپسی چه در خاورمیانه یا اروپا تحت پوشش شرکت مادر که در ایرلند است مدیریت می شود و هیچ ارتباطی با امریکا ندارد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان افزود: ا شرکت پپسی یک شرکت کاملا ایرانی و با یک سبقه شصت و سه ساله فعالیت دارد حالا وصل کردن این برند خوش نام که وابسته شرکت نیسان شرق با مرکزیت مشهد است به کشوری مثل امریکا آنهم در شرایطی که کشور ما در حوزه اقتصادی به  ارامش نیازدارد و فضاسازی برخی دوستان نااگاه دور از انصاف است.

بعد از خروج امریکا از برجام به اندازه کافی فضای اقتصادی ناارامی داریم و این در حالی است که محیط اقتصادی یک محیط برنامه محور است حالا اگر ما در داخل بخواهیم این محیط را با دست خودمان نا امن بکنیم در تولید کشور جفا کرده ایم .

توضیح قدس:

1-از قدیم گفته اند توجیه میخی است که در هردیواری فرو میرود. ارتباط میان بهرگیری از یک برند مساله دار خارجی درمراسم حمایت از تولید ایرانی با این توجیه که درداخل کشور تولید میکندو اشتغال ایجاد کرده است هم از همین دست توجیهات است . خانه صنعت مشهد بجای این توجیه بهتربود سراغ یک برند ایرانی میرفت که علاوه برحمایت ازتولید ملی درحرف و سخنرانی درعمل هم از برندوتولید ایرانی حمایت میکرد.

2- آیا مدیر خانه صنعت مشهد که دم از ایجاد آرامش اقتصادی میزند و مساله شرکت پپسی و تبلیغات فراوانش ( بالای سرهر میز یک پرچم بزرگ پپسی) را حتی حاضر است به برجام گره بزند قبل از برگزاری مراسم نگاهی به سبک تبلیغات سنگین یک شرکت وابسته به خارج نکرد که مخابره این تصاویر درجهان چه پیامی مخابره خواهد کرد. پیامی حاکی ازتحقیر تولید ایرانی زیر پرچم وابستگی به یک شرکت چند ملیتی آمریکایی... ایا این پیامی جز اشفتگی اقتصادی کشورمان را به بیگانگان مخابره میکند؟ اینکه انقدر وضع اقتصاد ایران نابسامان است که یک شرکت صددرصد ایرانی توانایی مالی حمایت از یک مراسم ساده را ندارد. مگر اینکه بخواهیم شامی آنچنانی برای میهمانان با دهها نوع خورش مهیا کنیم و میزهای عریض و طویل بچینیم  و هدایای میلیونی به میهمان اهدا کنیم ... اقای مدیر بخش خصوصی آیا واگذاری امور به بخش خصوصی یعنی همین .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.