پس از مصاحبه عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در خصوص اختصاص ارز دولتی توسط بانک مرکزی به این مجموعه برای پرداخت بدهی‌های خارجی نمایندگان مجلس با اشاره به بروز تخلف از سوی بانک مرکزی خواستار بررسی این موضوع شدند تا در صورت اثبات متخلفان به دستگاه‌های نظارتی معرفی شوند.

بانک مرکزی با کدام مجوز به استقلال و پرسپولیس ارز می‌دهد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی قدس آنلاین،پس مصاحبه هفته گذشته حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص تامین ارز مورد نیاز این باشگاه برای پرداخت بدهی های طلبکاران خارجی از سوی بانک مرکزی، خبرگزاری رسمی دولت با انتشار خبری اعلام کرد ارز دولتی به باشگاه های ورزشی تعلق نخواهد گرفت! اما حسن زمانی عضو هیات مدیره استقلال صبح شنبه با انجام مصاحبه ای با روزنامه ورزشی دولت اعلام کرد:از قول من بنویسید هیچ مشکلی در این راه وجود ندارد و ارز مورد نظر به زودی تامین خواهد شد!استقلال یک باشگاه مردمی و بزرگ است و باید از طریق قانونی منابع‌اش تامین شود. ما هم رایزنی‌ها لازم را انجام داده‌ایم و مشکلی در این راه وجود ندارد.

این اظهارنظر جنجالی حسن زمانی با واکنش های متعددی رو به رو شد تا حدی که کارشناسان اقتصادی با اشاره به بخشنامه موجود در سیستم بانکی کشور اختصاص هرگونه ارز دولتی به باشگاه های ورزشی را خلاف مقررات و ضوابط بانکی دولت دانستند و تاکید کردند چنانچه بانک مرکزی ارز مورد نیاز باشگاه های ورزشی به منظور پرداخت بدهی های خارجی را تامین کند تخلف قانونی صورت گرفته از این رو دستگاه های نظارتی می‌توانند به این پرونده ورود کنند.

بازتاب های این اتفاق به همین جا ختم نشد بلکه موضوع به بهارستان هم کشیده شد؛ نادر قاضی پور، عضو کمیسیون تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در واکنش به خبر استفاده یکی از باشگاه‌های پر طرفدار فوتبال کشور از ارز دولتی برای پرداخت بدهی بازیکنان خارجی گفت: این اقدام غیرقانونی است و اگر این گزارش صحیح و مستند باشد، باید توسط سازمان‌ها و ارگان‌های نظارتی با متخلفین برخورد صورت گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی توضیح داد :ارز دولتی باید برای دو گروه تعلق بگیرد؛ گروه نخست واردکنندگان داروهای کمیاب و مخصوص بیماری‌های خاص و گروه دوم واردکنندگان محصولات پیش‌نیاز برای کارخانجات تولیدی و صنعتی باید تخصیص یابد لذا اگر دولت برای غیر از این دو گروه ارز دولتی تخصیص داده، تخلف کرده‌ است و باید پاسخگو باشد.

وی با انتقاد از انفعال دستگاه‌های نظارتی در برخورد با متخلفان حوزه ارز افزود: چرا در کشوری که بیماران خاص با نبود دارو دست و پنجه نرم می‌کنند، باشگاهی ورزشی برای خرید بازیکنان خارجی و اردوهای خارج از کشور خود باید از ارز دولتی استفاده کند؟ نهادهای نظارتی چرا وارد این مسئله نمی‌شوند تا با متخلفان برخورد کند؟ برخی با آوردن بازیکنان بی‌کیفیت خارجی، باعث هدر رفتن استعدادهای داخلی می شوند؛ از همین جهت با متخلفان باید به دلیل کور کردن استعدادهای داخلی و هم چنین خروج ارز دولتی از کشور برای خرید بازیکنان بی‌کیفیت خارجی برخورد جدی صورت گیرد.

پس از اظهارات نادر قاضی پور ، سایر اعضای نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم به این مساله واکنش نشان دادند به شکلی که قرار است این موضوع به صورت دقیق بررسی شود تا چنانچه محرز شود بانک مرکزی اقدام به چنین کاری کرده باشد، نمایندگان  در صحن علنی این مساله را پیگیری کنند تا مشخص شود پشت پرده این جریان چه کسانی قرار دارند!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.