دادستان بردسکن از دستگیری شکارچی یک راس بزوحشی و تعقیب قضایی وی در شهرستان بردسکن خبر داد.

دستگیری شکارچی یک راس بزوحشی در بردسکن

به گزارش قدس انلاین ، احمد فرزانه اعلام نمود ضابطان خاص دادگستری ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ، در راستای وظایف قانونی و مبارزه با جرایم محیط زیست در بازرسی از منزل یک نفر شکارچی سه قبضه اسلحه و دو دستگاه دوربین شکاری و سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط نمودند که پرونده آن به همراه متهم تحویل دادسرای شهرستان گردیده و در جریان رسیدگی و تکمیل تحقیقات می باشد.
قابل ذکر است که حسب گزارشات واصله متهم گوشت حیوانات شکار شده را در منزل فردی که کلید آن نزد وی به امانت سپرده شده بود مخفی نموده که پس از اخذ نیابت قضایی در بازرسی منزل مذکور گوشت ها نیز کشف و ضبط گردید.
فرزانه افزود : میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از بابت شکار این گونه حیوان یکصد میلیون ریال است که متهم می بایست به محیط زیست پرداخت کند و همچنین به جهت جنبه حقوقی جرم مجازات آن تا شش ماه حبس و تا 45 میلیون ریال جزای نقدی می باشد.
این مقام قضایی ضمن توصیه به شهروندان مبنی بر حرکت بر مدار موازین قانونی و برخورد قاطع قانونی با متخلفینی که به حقوق عامه تعرض می کنند به شهروندان نیز توصیه نمود از قرار دادن منازل یا وسایل خود به افرادی که شناخت کافی نسبت به آنها ندارند یا معلوم الحال هستند خودداری چه بسا صاحبان این گونه منازل و وسایل از این جهت دچار مشکلات قانونی و قضایی گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.