قدس آنلاین: رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در هفته جاری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) و عفاف و حجاب در حرم مطهر ثامن الحجج(ع) برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود، اظهار کرد: همزمان با شب و روز شهادت امام صادق(ع) ویژه عموم زائران برنامه پرسمان دینی، حلقه معرفت، عزاداری، فیض حضور و ایستگاه‌های فرهنگی تدارک دیده شده که زئران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

اعلام برنامه‌های ویژه در حرم مطهر رضوی به مناسبت روز عفاف و حجاب

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام مهدی حسن‌زاده با اشاره به اینکه اداره پاسخگویی در این ایام برای گروه‌های سنی مختلف برنامه فرهنگی-مذهبی تدارک دیده است، از برگزاری برنامه در سالروز قیام مسجد گوهرشاد و روز ملی عفاف و حجاب خبر داد و اظهار کرد: عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های مسلم اسلام و حکم الهی است، همچنین توصیه اهل عصمت و طهارت(ع) به شمار می‌رود، امروزه نیز عفاف و حجاب به عنوان یک نماد و ثمره انقلاب اسلامی شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه سبک زندگی عفیفانه می‌تواند تضمین‌کننده آسایش، آرامش و امنیت اجتماعی ما باشد، خاطرنشان کرد: پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه سالروز حمله به مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ و کشتار مردم به دست مزدوران رژیم پهلوی است که این روز را «روز ملی عفاف و حجاب» نامیده‌اند و هر سال در حرم مطهر رضوی به مناسب این روز برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: به همین مناسبت از سوی اداره پاسخگویی به سوالات دینی برنامه دین، نشاط، زندگی و پرسمان دینی از روز سه شنبه تا پایان هفته با موضوع عفاف و حجاب برگزار می‌شود، البته برنامه‌های حلقه معرفت نیز در این ایام به صورت شبانه روزی به موضوع ضرورت حفظ حجاب و عفاف در جامعه خواهند پرداخت.

وی اعلام کرد: ویژه خواهران نیز به مناسبت این ایام، برنامه حلقه معرفت تخصصی و مشاوره با موضوع عفاف و حجاب تشکیل می‌شود که خواهران می‌توانند در رواق‌های دارالحجه، حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) از آن بهره‌مند شوند.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در این هفته کارگاه نگرش سیستمی به دین به صورت ویژه برگزار خواهد شد، افزود: موضوع این کارگاه‌ها حجاب، مهدویت و زیارت بوده و در پایگاه‌هایی همچون مسجد صدیقی‌ها و رواق دارالهدایه تشکیل می‌شود.

وی درباره چگونگی گزینش موضوعات مختلف برای این کارگاه‌ها عنوان کرد: موضوعات طرح شده برای این کارگاه‌ها طی پژوهش‌های گسترده‌ استادان حوزه و دانشگاه نیازسنجی شده و مهم‌ترین معضلات و نیازهای جوانان در جامعه‌ فعلی را پوشش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.