قدس انلاین : مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: این اداره کل 10 هزار میلیارد ریال از کارفرمایان و دستگاههای اجرایی فعال در سطح استان طلبکار است.

تامین اجتماعی خراسان رضوی 10 هزار میلیارد طلب دارد

سیدمحسن نظام خیرآبادی روز شنبه در دیدار با فرماندار سبزوار افزود: از این مقدار طلب تامین اجتماعی شش هزار میلیارد ریال در مرحله برآوردی است و چهار هزار میلیارد ریال آن برای پرداخت قطعی شده است.

وی ادامه داد: در طرح بخشودگی، کارفرمایان و مدیران واحدهای تولیدی در خراسان رضوی استقبال گسترده ای برای پرداخت بدهی معوقه خود به تامین اجتماعی داشتند.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی سازمان تامین اجتماعی با رفع دغدغه های درمانی و حمایتی نیروی کار و بیمه شدگان نقش مهمی در حمایت از رونق تولید و صنعت دارد.
وی به مزایای بیمه زنان خانه دار نیز اشاره و بیان کرد: زنان خانه دار با داشتن حداقل 18 تا 50 سال سابقه کار می توانند با پرداخت ماهیانه حق بیمه از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی و مستمری فوت برخوردار شوند. اطلاع رسانی مناسبی از طریق رسانه ها و فضای مجازی صورت گرفته تا زنان خانه داری که چندین سال در کارگاهها مشغول کار بوده و بنا به دلایلی چون مشکلات جسمی و خانوادگی بیکار شدند نسبت به پرداخت بیمه خود اقدام کنند.
او افزود: در شعب تامین اجتماعی مشهد تعداد بیمه شدگان زنان خانه دار نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.
خیرآبادی ادامه داد: زنان خانه ‌دار متقاضی بیمه تامین اجتماعی می ‌توانند با مراجعه به نزدیکترین شعبه یا کارگزاری رسمی سازمان تامین اجتماعی در محل سکونت خود نسبت به انعقاد این نوع از پوشش بیمه ‌ای اقدام کنند.
وی به افزایش خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی جهت رضایت ارباب رجوع نیز اشاره و بیان کرد: خدماتی شامل مشاهده سوابق بیمه شدگان، پرداخت حق بیمه، مشاهده احکام و فیش مستمری، نمایش بدهی کارفرمایان و برگ پرداخت بیمه شدگان به صورت الکترونیک ارائه می شود.
فرماندار سبزوار نیز در این دیدار گفت: پارسال هزار و 230 میلیارد ریال تعهدات بلندمدت شامل مستمری بازنشستگی، بازماندگان و ازکارافتادگی و 35 میلیارد ریال تعهدات کوتاه‌ مدت شامل غرامت دستمزد ایام بیماری، بارداری و کمک‌ هزینه ازدواج در این شهرستان پرداخت شد.
احمد برادران به کاهش پرداخت بیمه بیکاری در سبزوار اشاره و بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال بیمه بیکاری برای 618 نفر پرداخت شده در حالی که این آمار در شش ماه دوم سال گذشته 712 نفر بود که بیانگر رونق اشتغال در شهرستان سبزوار است.
دو میلیون و 700 هزار نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی هستند که 44 درصد جمعیت استان را در بر می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.