کار برجام تمام شد، این جمله را حالا و پس از پیشنهاد مایوس کننده اروپایی ها درباره برجام می توان به راحتی گفت اما این پایان کار نیست بلکه شروع تازه ای در روابط ایران و اروپا و آمریکا است.

تیر خلاص اروپا به قلب برجام/ سیاست دولت در مقابل غربی ها چه خواهد بود؟

به گزارش قدس آنلاین،کار برجام را زمانی که آمریکایی ها از این معادهده خارج شدند باید تمام شده می دانستیم و حالا هم با بسته ای که اروپایی ها پیشنهاد دادند تنها می توان گفت تیر خلاصی به قلببرجام زده شد.

دولت پس از خروج آمریکایی ها دلخوش به اروپایی ها بودند که برجام را حفظ کنند و چشم آبی های قاره سبز نیز سعی کردند در ابتدا خود را پایبند به برجام نشان دهند اما در عمل هیچ نشانه ای از پایبندی آنها وجود نداشت.
حتی آن تعداد شرکت های تجاری که به ایران آمده بودند و با هزار هیاهو قراردادهایی امضا کردند ، امضاهای خود را پس گرفته و قراردادها را فسخ کردند.
ایران برای اروپایی ها برای حفظ برجام مهلت گذاشت و اروپایی ها نیز بسته ای را به ایران پیشنهاد دادند که مایوس کننده تر از همیشه بود و حتی آن تعهداتی که در برجام برای اروپا در نظر گرفته شده است در این بسته دیده نشده است.
به همین دلیل رئیس جمهور در گفت وگوی تلفنی با ماکرون و مرکل رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان این بسته را مأیوس کننده دانست، چرا که هیچ یک از حقوق قانونی ایران که در برجام وجود دارد در نظر گرفته نشده است.
از سوی دیگر همانطور که رهبری معظم انقلاب با رهنمودهای داهیانه خود عنوان کرده بودند که اروپا باید تضمین بدهد اما در این بسته پیشنهادی هیچ تضمینی از سوی اروپایی ها وجود نداشت با توجه به این شرایط و پایان کار برجام، قطعا سیاست ها دولت در مقابل غربی ها باید عوض شود.
به همین دلیل روحانی پاسخ ترامپ را داد که ایران توان بستن تنگه هرمز را دارد و باعث پیام حمایتی حاج قاسم سلیمانی هم شد.
امروز باید دولت از لاک دفاعی خارج شده و سیاست خود را با پایان دادن به مذاکرات با اروپا تغییر دهد و با توجه به سرمایه های داخلی و توان داخلی بتواند در مقابل هر نوع تحریم ایستادگی کند و با اقتصاد مقاومتی کشور را به قله های موفقیت برساند.

منبع: افکارنیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.