ایلام- مدیر امور اراضی استان ایلام گفت: طرح کاداستر اراضی در سطح ۳۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی ایلام اجرا می شود.

اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی ایلام در سطح ۳۰ هزار هکتار

یاسین علی حسینی روز یک شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه سازمان امور اراضی در راستای اجرای قانون حدنگاری (کاداستر) کشور، سند راهبردی نظام فنی و اجرایی طرح کاداستر اراضی کشاورزی را تهیه، تصویب و اجرا کرده است، اظهارداشت: هدف از کاداستر اراضی کشاورزی، تثبیت مالکیت اراضی، مدیریت بهینه اراضی کشاورزی و همچنین اراضی منابع ملی و بسترسازی جهت تعیین الگوی کشت، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ... است.

وی با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری اراضی کشاورزی برای نسل های آینده بعنوان مهمترین منبع تأمین غذا برای انسان ها حائز اهمیت است، افزود: طرح کاداستر در سطح استان ایلام در شهرستان دره شهر اجرا شده و به صورت پایلوت در روستاهای چم ژاب و ارمو در سطح ۴ هزار هکتار اجرا شده است.

مدیر امور اراضی استان ایلام از انعقاد قرارداد طرح کاداستر اراضی کشاورزی استان در سطح ۳۰ هزار هکتار خبرداد و بیان داشت: این طرح، پس از طی فرآیند انتخاب مشاور به مرحله اجرا درخواهد آمد.

یاسین علی حسینی  با اشاره به اینکه جنگلها و مراتع جزو انفال محسوب می شوند و بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی در مالکیت دولت قرار دارند و هرگونه تعرض به عرصه های ملی و مراتع تخلف محسوب می شود، خاطرنشان ساخت: صدور اسناد برای زارعین و کشاورزان مستلزم تثبیت نهایی عرصه های ملی و غیر ملی (مستثنیات) بوده و بر اساس ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید، ابتدا موضوع در کارگروه رفع تداخلات در هر شهرستان مطرح و پس از احراز عرصه های ملی و غیر ملی و سپس تصویب نهایی در کمیسیون رفع تداخلات استان تصمیم گیری و اقدام لازم  صورت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.