قدس آنلاین: معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: در سه ماهه نخست سال جاری بیمه بیکاری برای ۶۱۸ نفر پرداخت شده در حالیکه این آمار در ۶ ماهه دوم سال گذشته ۷۱۲ نفر بوده است که بیانگر رونق اشتغال در شهرستان است.

 پرداخت بیمه بیکاری در سبزوار کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین احمد برادران در دیدار با مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: از دلایل مهم کاهش بیکاران مشمول تامین اجتماعی را اشتغال دوباره آن‌ها در واحدهای تولیدی و صنعتی بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال تعهدات بلندمدت شامل مستمری بازنشستگی، بازماندگان و از کارافتادگی و ۳۵ میلیارد ریال تعهدات کوتاه‌ مدت شامل غرامت دستمزد ایام بیماری، بارداری و کمک‌ هزینه ازدواج در این شهرستان پرداخت شد.

برادران افزود: تامین اجتماعی سبزوار برای حمایت از تولید و رونق اشتغال نسبت به تقسیط بدهی کارفرمایان بر اساس مقررات، تسهیل دریافت مطالبات معوق کارفرمایی از طریق دریافت چک و معافیت حق بیمه سهم کارفرما در کارگاه های تولیدی و صنعتی اقدام کرده است.

همچنین مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی نیز با اشاره به مزایای بیمه زنان خانه دار نیز عنوان کرد: زنان خانه دار با داشتن حداقل ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند با پرداخت ماهیانه حق بیمه، از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری فوت برخوردار شوند.

سیدمحسن نظام خیرآبادی افزود: زنان خانه‌دار متقاضی بیمه تامین اجتماعی می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین شعبه یا کارگزاری رسمی این سازمان در محل سکونت خود نسبت به انعقاد این نوع از پوشش بیمه‌ای اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی مناسبی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی صورت گرفته تا زنان خانه داری که سال‌ها در کارگاه‌ها مشغول کار بوده و بنا به دلایلی چون مشکلات جسمی و خانوادگی بیکار شدند نسبت به پرداخت بیمه خود اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: در شعب تامین اجتماعی مشهد تعداد بیمه شدگان زنان خانه دار نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.