قدس آنلاین: رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد گفت: احداث پارک‌های خطی بدون چمن با هدف کاهش استفاده از آب در دستور کار قرار می‌گیرد.

احداث پارک‌های خطی بدون چمن در مشهدمقدس در دستور کار قرار می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین محمد حاجیان شهری در مشهدمقدس با اشاره به مسئله آبیاری فضای سبز شهری در مشهد اظهار داشت: احداث پارک‌های خطی بدون چمن از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد و از این طریق میزان مصرف آب در آبیاری فضای سبز کاهش پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد بیان کرد: برای مثال پارک خطی بدون چمن امیرآباد در این راستا در دستور کار قرار گرفته است و در مجموع در طراحی فضاهای سبز شهری مشهد باید به دنبال تعریف فضاهایی باشیم که در آن علاوه بر اینکه سطح چمن کوتاه‌تر می‌شود از گونه‌های کم مصرف‌تر نیز در کاشت استفاده شود.

حاجیان شهری خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌هایی که در دستور کار مدیریت شهری مشهدمقدس قرار گرفته این است که میزان مصرف آب در فضاهای سبز را حداقل ۳۰ درصد کاهش دهیم و این مورد را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه صرفه جویی در مصرف آب نیازمند همیاری و همکاری پنل‌های دانشگاهی هستیم عنوان کرد: فضای سبز پایدار یکی از اولویت‌هایی است که دنبال می‌کنیم و در این زمینه واحدهای دانشگاهی و تحقیقاتی می‌توانند کمک کار باشند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.