مجتبی ذوالنوری اظهار داشت: رفتار دولت در رابطه با طولانی کردن مذاکرات با اروپایی‌ها بدون اینکه به نتایج مدنظر دست یابد، هیچ توجیهی ندارد. در این دو هفته‌ای که مجلس تعطیل است به دولت مهلت می‌دهیم هر اقدامی که می‌خواهد در این دو هفته در زمینه مذاکرات با اروپایی‌ها درباره برجام و اتخاذ تصمیم نهایی انجام بدهد

مهلت دو هفته‌ای به دولت برای نهایی کردن توافق با اروپا/طرح دو فوریتی تعیین زمان مذاکرات با اروپا پس از تعطیلات به صحن می‌آید

مجتبی ذوالنوری در مصاحبه با «قدس آنلاین» در واکنش به مذاکرات ایران با کمیسیون مشترک برجام و صدور بیانیه این نشست بدون تضمین عملی و تأکید اتحادیه اروپا به تداوم مذاکرات در این باره، اظهار داشت: قرار بود طرح دو فوریتی برای رأی‌گیری به صحن علنی بیاوریم که بر اساس آن دولت موظف به محدود و مشخص کردن مدت زمان مذاکرات با اروپا شود و اقدامات مرتبط با اجرای قانون اقدام متقابل و متناسب از جمله تعلیق اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و از سرگیری گسترده غنی‌سازی اورانیوم را در دستور کار قرار دهیم. از سوی دیگر برای اینکه دولت درباره اشتباهات خود فرافکنی نکرده و مدعی نشود که ما در حال مذاکره با اروپا برای حل مشکلات و پیشبرد توافق برجام بودیم اما منتقدان مانع آن شدند تصمیم گرفتیم فعلاً طرح را مسکوت گذاشته و به صحن نیاوریم تا دولت این مسیر را برود. گرچه این طرح دو فوریتی آماده است اما منتظر هستیم خود دولت درباره مدت زمان مذاکرات با اروپایی و اقدامات متقابل ایران تعیین تکلیف کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: رفتار دولت در رابطه با فرسایشی و طولانی کردن مذاکرات بدون اینکه به نتایج مدنظر دست یابد، هیچ توجیهی ندارد و عدم ورود مجلس به این مسئله برای این است که اگر دولت حتی یک درصد برای حل مشکل امید دارد دست آن بسته نباشد. اگر دولت بیش از این زمان تلف کند بدون شک در این موضوع دخالت خواهیم کرد. در این دو هفته‌ای که مجلس تعطیل است به دولت مهلت می‌دهیم هر اقدامی که می‌خواهد در این دو هفته در زمینه مذاکرات با اروپایی‌ها درباره برجام و اتخاذ تصمیم نهایی انجام بدهد در غیر اینصورت در اولین جلسه پس از تعطیلات مجلس طرح دو فوریتی خود را به صحن خواهیم آورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: همچنین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره بسته تحریمی که قرار است از مرداد ماه اجرایی شود، جلساتی برگزار کرده و قرار شده اقدامات خود را به اقتضای شرایط در پیش بگیریم.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    0 0
    دولت اعتدال که حال کار کردن ندارد .شماها باید به انها سیخ بزنید تا بلکه از درد یه تکانی بخورند .این مثلث شوم اعتدال و اصلاحات و کارگزار 24 سال است که مملکت را زمینگیر کرده است .