قدس انلاین: با هدف انجام آزمایش های پیشرفته ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد تفاهم نامه هایی با جهاد دانشگاهی و بنیاد خیریه ژنتیک خراسان رضوی امضا کرده است.

امضای تفاهم نامه علوم پرشکی مشهد با جهاد دانشگاهی و بنیاد خیریه ژنتیک خراسان رضوی

 به گزارش قدس انلاین  مدیر گروه ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این تفاهم نامه ها با هدفامضای تفاهم نامه علوم پرشکی مشهد با جهاد دانشگاهی و بنیاد خیریه ژنتیک خراسان رضوی استفاده دانشگاه از ظرفیت مراکز غیردانشگاهی امضا شده است که این دو مکان زیر نظر دانشگاه با تعرفه دولتی و قوانین دانشگاه خدمات خود را در زمینه ژنتیک ارائه دهند.

دکتر مجید مجردافزود: چهار آزمایشگاه فعال در زمینه ژنتیک به طور مستقیم و غیرمستقیم زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  است که در کنار آن نیز سه آزمایشگاه خصوصی در مناطق زیر پوشش دانشگاه فعالیت می کنند که تعرفه و مدیریت خصوصی دارند.

وی گفت: فعالیت تشخیصی تالاسمی  به عنوان عمده فعالیت و بیماری هایی مانند اس ام ای و ناشنوایی و  مشکلات انعقادی و فیبروزکیستیک در آزمایشگاه مرکزی بیمارستان قائم(عج) انجام می شود.

دانشیار گروه ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی مشهدافزود: آزمایشگاه جهاد دانشگاهی و بنیاد ژنتیک؛ دو آزمایشگاه کامل با همه  تجهیزات تشخیصی ژنتیک  به شمار می رود و با تمهیدات انجام شده تشخیص سریع قبل از تولد نیز  انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.