وزیر خارجه آمریکا بعد از سفر دو روزه به پیونگ یانگ، تاکید کرد که تحریم‌های کره شمالی تا نابودی کامل و غیر قابل بازگشت برنامه تسلیحات اتمی این کشور، برچیده نمی‌شود.

پامپئو: تحریم‌های کره شمالی تا خلع سلاح کامل اتمی، برچیده نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه (امروز) گفت تا زمانی که خلع سلاح اتمی کره شمالی کامل انجام نگیرد، تحریم‌ها برچیده نخواهند شد. 

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، بعد از دو روز مذاکره وزیر خارجه آمریکا با مقامات کره شمالی، پامپئو گفت با وجود آنکه مذاکرات با کره شمالی دلگرم‌کننده و سازنده بود، اما این به معنای تسهیل تحریم‌های کره شمالی نخواهد بود.

پایگاه «بلومبرگ» نیز نوشت، پامپئو که بعد از سفر به کره شمالی اکنون به ژاپن سفر کرده، با «تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن و «کانگ کیونگ-ها» وزیر خارجه کره جنوبی دیدار کرد و طرفین بر لزوم همکاری به منظور نابودی «کامل، غیرقابل بازگشت و قابل راستی‌آزمایی» برنامه تسلیحات اتمی کره شمالی تاکید کردند.

وزیر خارجه آمریکا افزود، تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی تا خلع سلاح کامل اتمی برقرار خواهد بود و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی متوجه است که چه تعهدی را پذیرفته است.

در سفر به ژاپن، پامپئو با «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور نیز دیدار کرد. آبه گفت‌وگوهای پامپئو برای خلع سلاح اتمی کره شمالی را تحسین کرد و افزود این اقدام نشان از رابطه بی‌نظیر در اتحاد ژاپن و آمریکا است. 

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز روز یکشنبه همزمان با حضور پامپئو در ژاپن، نتیجه گفت‌وگوهایعالی‌رتبه میان مقامات آمریکا و کره شمالی را ستود و آن را شروعی مهم برای تلاش به منظور خلع سلاح اتمی دانست.

پامپئو روز گذشته پیش از خروج از کره شمالی گفته بود: «موضوعات و مسائل، پیچیده هستند، اما ما تقریبا در تمام موضوعات کلیدی و مرکزی پیشرفت کرده‌ایم. در برخی حوزه‌ها، پیشرفت زیاد بوده و در برخی دیگر از حوزه‌ها هنوز کار بیشتری باید انجام شود».

سفر پامپئو به کره شمالی بیش از سه هفته بعد از نشست سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور صورت گرفته است. در نشست سنگاپور سران دو کشور با امضای یک سند مشترک تعهداتی را پذیرفتند که از آن جمله خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و دادن تضمین‌های امنیتی از سوی آمریکا به پیونگ یانگ بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.