قدس آنلاین: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان گفت: در حال حاضر 40 طرح صنعتی با مشارکت سرمایه گذاران خارجی به مبلغ 120 میلیون دلار در شهرک‌های صنعتی استان فعال هستند.

سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری خارجی‌ها در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مسعود مهدی زاده مقدم افزود: از این تعداد ۳۶ طرح صنعتی به بهره برداری رسیده و ۴ طرح در مرحله ساخت و ساز با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد است.

وی گفت: با مشارکت سرمایه گذاران خارجی در طرح‌ها و واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان زمینه اشتغال ۲۷۰۰ نفر را فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان به حضور و مشارکت ۱۴ سرمایه گذار خارجی در دو شهرک صنعتی طوس و کاویان اشاره کرد و افزود: این دو شهرک بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی در بین شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

مهدی زاده ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی مشهد و خیام نیز به ترتیب ۵ و ۴ سرمایه گذار خارجی در طرح‌ها و واحدهای صنعتی به فعالیت می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی اظهار داشت: سرمایه گذارانی از کشورهای افغانستان، چین، پاکستان، هلند، ایتالیا، انگلستان، ترکمنستان در طرح‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی مشارکت دارند.

وی افزود: بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان به لحاظ کمی را متعلق به سرمایه گذاران افغانستان اعلام کرد و افزود: سرمایه گذاران این کشور در ۲۵ طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان مشارکت داشته اند. وی سرمایه گذاران چین، پاکستان را هم به ترتیب در ردیف کشورهای بعدی در میزان مشارکت به لحاظ کمی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.