۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 609436

همزمان با نزدیک‌شدن به آغاز تحویل دور دوم سکه‌های پیش‌فروشی تقاضا برای خرید سکه در بازار کاهش یافته است.

فروشنده سکه زیاد شد/ خریدار نیست

به گزارش قدس آنلاین، مشاهدات میدانی از بازار تهران نشان می‌دهد که در روزهای اخیر فروشنده سکه بهار آزادی در بازار زیاد شده آن‌هم درحالی که بازاری‌ها از خرید سکه امتناع می‌کنند.

انتشار خبر مربوط به دستور رهبر انقلاب به رئیس جمهور جهت ارائه گزارش مربوط به بازار ارز و سکه و همچنین دستگیری سلطان سکه و هم‌دستان او از مهمترین دلایل کاهش قیمت طلا و سکه در بازار طی روزهای اخیر است.

گفته می‌شود نزدیک شدن به زمان تحویل دور دوم سکه‌های پیش‌فروش و افزایش عرضه سکه در بازار از دیگر دلایل کاهش قیمت سکه در روزهای اخیر و البته افزایش تعداد فروشنده‌ها در این بخش است.

فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که این هفته، هفته‌ای آرام و کم‌نوسان برای سکه و ارز خواهد بود البته بازاری‌ها می‌گویند برقراری و تداوم این آرامش منوط به اخبار سیاسی و بین المللی نیز است.

به گزارش تسنیم، هم‌اکنون هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید (امامی) در بازار تهران با ۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته با رقم ۲ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان به‌فروش رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته به‌ارزش ۲ میلیون و ۶۸۴ هزار تومان دادوستد شد.

از سویی دیگر، امروز در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی با ۵ هزار تومان افت نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۳۸۸ هزار تومان و هر قطعه ربع‌بهار آزادی نیز با ۵ هزار تومان کاهش به‌ارزش ۷۲۲ هزار تومان معامله شد. بر اساس این گزارش، هر قطعه سکه گرمی بدون تغییر قیمت ۳۹۶ هزار تومان معامله شد و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار نیز بدون تغییر به‌ارزش ۲۳۳ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته شد.

با این حال، بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴ هزار و ۲۹۳ تومان قیمت خورد. همچنین هر یورو بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۵ هزار و ۴۶ تومان و هر پوند نیز ۵ هزار و ۴۰۶ تومان ارزش‌گذاری شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.