قدس آنلاین: شهردار مشهد مقدس با حضور در منطقه منفصل شهری مهرگان از اقدامات انجام شده در این منطقه وهمچنین شهرک مهرگان بازدید کرد.

بازدید شهردار از منطقه منفصل شهری مهرگان/مدرسه مناسب، فرهنگسرا، تصفیه‌خانه و دیگر امکانات هنوز تامین نشده است

در راستای بهبود وضعیت شهرک مهرگان شهردار مشهد مقدس خواستار برگزاری جلسه‌ای با مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی شد، زیرا ساخت و سازهای این محدوده مربوط به طرح مسکن مهر بوده که متولی آن وزارت مسکن و شهرسازی است.

به گزارش قدس آنلاین:در این با زدید که با حضور اعضای کمیته نظارتی شماره ۲ شورای اسلامی شهر مشهد، معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد و شهردار منطقه ۳ مشهد انجام شد، تقی‌زاده خامسی پس از بازدید دستورات لازم را برای تشکیل جلسات مشترکی جهت بررسی دقیق‌تر وضعیت این مناطق صادر کرد.
شهناز رمارم، عضو هیات رییسه وهمچنین عضو کمیته نظارتی شماره ۲ شورای شهر مشهد نیز در حاشیه این بازدید گفت: یرای بهبود وضعیت شهرک مهرگان شهردار خواستار برگزاری جلسه‌ای با مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی شد، زیرا ساخت و سازهای این محدوده مربوط به طرح مسکن مهرو وزارت مسکن و شهرسازی است.
وی اضافه کرد: افزودن ناحیه منفصل شهری مهرگان به شهر مشهد باعث ایجاد مشکلات اجتماعی، شهرسازی و عمرانی شده است که برای برون رفت از این شرایط نیاز به همکاری سایر نهادهای دخیل در این امراست زیرا شورای شهر و شهرداری مشهد به تنهایی قادر به رفع مشکلات موجود نیستند.
رمارم با بیان اینکه درحال حاضر ۵۰ هزار نفرساکن شهرک مهرگان هستند، افزود: براساس پیش‌بینی‌ها این رقم درافق ۱۴۰۵ حدود ۸۰ هزار نفر خواهد بود در حالی که نیازهای اولیه مانند مدرسه مناسب، فرهنگسرا، تصفیه‌خانه و دیگر امکانات هنوز تامین نشده است.
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد به هزینه دو میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومانی مدیریت شهری جدید مشهد در شهرک مهرگان اشاره کرد و افزود: این اعتبارات صرف احداث بوستان آسمان، لکه‌گیری و آسفالت معابر و سایر اقدامات از این دست شده است و در کنار این موارد پیاده‌روسازی نیز در شهرک مهرگان در حال انجام است.
وی ادامه داد: در حال حاضر فازهای یک و دو شهرک مهرگان به شهرداری مشهد تحویل داده شده است که فاز یک این مجموعه از امکانات اولیه برخوردار است ولی فاز ۲ که از سال ۹۵ به شهرداری مشهد تحویل داده شده است زیرساخت‌های شهری از جمله شبکه جمع‌آوری آبهای سطحی، فضای سبز و پیاده‌رو ندارد که برای این کمبودها باید راهکاری اندیشیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.