رژیم آل خلیفه با اعزام شیخ عیسی قاسم به خارج از بحرین به منظور مداوا موافقت کرد.

موافقت آل‌خلیفه با اعزام آیت الله قاسم به خارج برای مداوا/رهبر شیعیان بحرین به انگلستان منتقل شد

به گزارش قدس آنلاین: خالد بن احمد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین با اعزام شیخ عیسی قاسم به خارج جهت مداوا موافقت کرد.

وی افزود: این اقدام بر اساس رأی پزشکان معالج شیخ عیسی قاسم و تمایل شخص پادشاه صورت گرفته است.

آیت الله شیخ عیسی قاسم که از خرداد ۱۳۹۶ در منزلش در محاصره نیروهای نظامی بسر می برد یکشنبه گذشته در پی وخامت شدید اوضاع سلامت توسط آمبولانسی تحت پوشش امنیتی به یکی از بیمارستان های بحرین منتقل شده وطبق نظر پزشکان پس از عمل جراحی تا کنون در بیمارستان بستری است.

به گفته پزشکان شیخ دچار شکستگی در استخوان های لگن، خونریزی چشم و تورم و آب آوردن مفاصل بوده است و در خصوص بیمارهای مبتلابه پیشین نیز نیازمند درمان و معالجه منظم و مستمر است.

به گزارش روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم»   «شیخ عیسی قاسم» صبح امروز به وسیله آمبولانس از بیمارستان به فرودگاه بحرین منتقل شد تا پس از انتقال به خارج از کشور، روند درمان وی ادامه پیدا کند.

بنا بر بیانیه‌ای که تیمر ناظر بر درمان آیت الله شیخ عیسی قاسم صادر کرده  آمده است: آیت الله شیخ عیسی قاسم صبح امروز دوشنبه ۹ جولای ۲۰۱۸ (۱۸ تیر ۱۳۹۷) بحرین را به مقصد انگلیس ترک کرد.  

در پی وخامت حال «شیخ عیسی قاسم» و گسترش اعتراضات مردمی نسبت به ادامه بازداشت خانگی  این روحانی سرشناس  ؛ «حمد بن عیسی آل خلیفه»  پادشاه بحرین با نظر پزشکان،  دستور اعزام شیخ عیسی قاسم را به خارج از کشور برای درمان صادر کرد.

رژیم آل‌خلیفه با سلب تابعیت و محاکمه شیخ «عیسی قاسم» از ژوئن ۲۰۱۶ منطقه الدُراز، محل سکونت این عالم دینی را محاصره کرده است و حتی از اقامه نماز جمعه مردم بحرین در این منطقه ممانعت می‌کند.

مردم بحرین از فوریه ۲۰۱۱ با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز، خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند اما رژیم آل خلیفه  شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده‌سازی به زندان‌های طولانی مدت محکوم کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.