قدس انلاین : مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: 12 هزار و 677 فقره پرونده طی بهار امسال در سطح این استان توسط تعزیرات حکومتی رسیدگی و مختومه شد.

حدود 13 هزار پرونده تعزیراتی در خراسان رضوی رسیدگی شد

حمیدرضا کریم روز دوشنبه افزود: جمع کل پرونده های وارده در همین 10 هزار و 530 فقره بود.

وی به رسیدگی 120 درصدی به پرونده های تعزیراتی طی بهار امسال اشاره و بیان کرد: بر این اساس خراسان رضوی در سرعت رسیدگی به پرونده های تعزیرات دارای رتبه نخست در کشور است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: هشت هزار و 304 فقره از پرونده های وارده و 10 هزار و 189 پرونده مختومه مربوط به بخش کالا و خدمات است. هزار و 460 فقره پرونده وارده و هزار و 716 فقره پرونده مختومه نیز مربوط به بخش بهداشت و درمان بوده اند.
وی گفت: همچنین در بخش کالا و ارز طی همین مدت 766 پرونده تخلف تشکیل و به 772 فقره پرونده نیز رسیدگی شد.
کریم افزود: در بخش اجرای احکام نیز در طول بهار امسال هفت هزار و 799 فقره پرونده تخلف تشکیل و هفت هزار و 843 فقره پرونده نیز مختومه شد.
همزمان با تصویب قانون اصلاح تعزیرات حکومتی از سال 1373 به منظور جلوگیری از تخلفات اقتصادی سازمان تعزیرات حکومتی فعال شد. اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان هم اینک در 14 شهرستان این استان اداره مستقل دارد. در هر اداره یک شعبه و در شهرستانهای تربت حیدریه، سبزوار و نیشابور دو شعبه صلاحیت عام رسیدگی به تخلفات اقتصادی، بهداشتی و دارو و درمان را دارند.
حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات اموراقتصادی در بخشهای دولتی و غیردولتی، تخلفات بهداشت، دارو و درمان و رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز است.
بر اساس قانون تعزیرات حکومتی موارد شروع به رسیدگی مبتنی بر گزارش ماموران سازمان بازرگانی، بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالا و خدمات، گزارش سازمان بازرسی کل کشور و سایر مراجع قضایی و دولتی و انتظامی، شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی، اعلام اطلاعات، اخبار و گزارشهای مردمی و اشخاص و نیز شعب سیار تعزیرات با مراجعه مستقیم به واحدهای تولیدی غیرصنفی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.