قدس انلاین : رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: 40 درصد از سوانح جاده ای این استان مربوط به نقاط حادثه خیز در راههاست.

40 درصد تصادفات خراسان رضوی در نقاط حادثه خیز رخ می دهد

سرهنگ هادی امیدوار روز دوشنبه افزود: از حدود 2 سال پیش 147 نقطه حادثه خیز در جاده های خراسان رضوی شناسایی شده است.

وی اظهار کرد: گرچه ایمن سازی این نقاط اولویت بندی شده و در دستور کار قرار گرفته اما تاکنون اقدام خاصی در این زمینه به جز انجام موارد محدود صورت نگرفته است.
وی گفت: تعداد تصادفات جرحی و فوتی رانندگی در نقاط حادثه خیز بسیار بیشتر از سایر نقاط است لذا باید دستگاههای مرتبط هر چه زودتر نسبت به ایمن سازی آنها اقدام کنند.
سرهنگ امیدوار افزود: وقوع تخلف سرعت در جاده های خراسان رضوی افزایش یافته که باید به سوی مهار این تخلف حادثه ساز حرکت کنیم.
وی اظهار کرد: همچنین در برخی مسیرها نظیر جاده چناران - مشهد و جاده طرقبه شاندیز در ساعات پایانی روز و شبها حجم ترافیک به حدی زیاد است که در صورت بروز اتفاق یا آتش سوزی خسارت جبران ناپذیر به جا می گذارد.
بهار امسال 240 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان خراسان رضوی جان باختند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال 12 درصد کمتر شده است.
خراسان رضوی دارای 20 هزار و 483 کیلومتر جاده می باشد که 6 هزار و 331 کیلومتر آن شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن روستایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.