قدس انلاین : معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت:: خراسان رضوی ۲۰ برابر سایر استان‌ها حجم کاری دارد و در سال گذشته ۳۶ برنامه ملی اجرا کرد.

 علیرضا کاظمی در اولین همایش هیئت اندیشه ورز افزود:برنامه ریزی‌های ستاد هیچ ارتباطی با نیاز معلمان ندارد.

وی در رابطه با اینکه بهترین سرمایه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش حوزه قرآن، عترت و نماز است، گفت:یکی از مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش شکاف بین صف و ستاد است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ایجاد ارتباط با معلمان در کلاس درس بهترین روش برای شناخت نیاز و مشکلات آموزش و پرورش به شمار می‌آید.

علیرضا کاظمی گفت: معلمان می‌توانند مسیر‌های اصلی برنامه ریزی را به ما نشان دهند و با توجه به فضای موجود در کشور ما به عنوان افسران جنگ نرم و سخت در فضای آموزش و پرورش وظیفه بسیار سنگینی داریم که در شرایط کنونی به دنبال راه حل‌های جدید هستیم و بازخورد فعالیت‌ها در مدارس برای ما اهمیت زیادی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی که در این همایش حضور داشت افزود: رویکرد سند تحول بنیادین کاملا فرهنگی و تربیتی است.

قاسمعلی خدابنده در ارتباط با اینکه از میان شش ساحت سند تحول بنیادین چهار ساحت اعم از تربیت اخلاقی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت زیباشناختی و تربیت اجتماعی و سیاسی دارای رویکرد کاملا فرهنگی هستند تصریح کرد: تنها دو ساحت آموزش فناوری و اقتصادی رویکرد غیر فرهنگی دارند و بنابراین وظیفه مربیان پرورشی در مدارس بسیار سنگین است و باید بیش از پیش به حوزه فرهنگ و تربیت در مدارس توجه شود.

وی گفت: مدارس باید تبدیل به کانون فرهنگی شوند و باید فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در مدارس اوج بگیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که با این اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی نظام تعلیم و تربیت از رخوت و رکود خارج می‌شود افزود: خوشبختانه رویکرد خوبی در حوزه فرهنگی آموزش و پرورش حاکم است و برای پیشبرد بیشتر اهداف باید از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها بهرمند شویم.


گفتنی است همایش هیئت اندیشه ورز از ١٧ تیرماه تا ٢٠ تیر ماه سال ٩٧ در مشهد برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.