قدس انلاین : فرمانده انتظامی تربت جام از دستگیری دانش آموز هکر رایانه‌ای که اقدام به راه‌اندازی گروه هکری در شبکه اجتماعی تلگرام و همچنین آموزش، راه اندازی و انتشار درگاه‌های فیشینگ می‌کرد، خبر داد.

 سرهنگ «هوشنگ کیانی» گفت: با دریافت گزارش‌هایی مبنی بر اینکه فرد یا افرادی تحت عنوان هکر رایانه‌ای اقدام به راه‌اندازی گروه هکری در شبکه اجتماعی تلگرام و همچنین اقدام به آموزش، راه‌اندازی و انتشار درگاه‌های فیشینگ می‌کنند، پیگیری موضوع بلافاصله در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام افزود: کارشناسان پلیس پس از هماهنگی با مقام قضایی، تحقیقات علمی خود را آغاز و با اقدامات تخصصی در فضای مجازی دریافتند فردی با  نام م- ح 17 ساله، دانش آموز در مقطع متوسطه دوم از طریق تلگرام با فردی سابقه‌دار که متهم اصلی و در امر هک و رایانه مهارت خاص داشته آشنا شده و چندین بار با هدف انتقام‌جویی یا از سر شوخی، صفحات مجازی همکلاسی‌های خود را در فضای مجازی هک کرده است.
سرهنگ کیانی افزود: با دستگیری این پسر نوجوان، تجهیزات آموزش‌های تخصصی، انواع روش‌های هک و نفوذ و جعل سایت‌های بانکی و نیز استفاده از روش‌های فیشینگ و طراحی نرم افزارهای سرقت اطلاعات با عناوین صیغه یاب و ردیابی افراد و سایر عناوین غیر اخلاقی و همچنین تعدادی کارت‌های عابر بانک به همراه اطلاعات اینترنتی شامل رمز دوم و دیگر اطلاعات کارت و نیز یکسری مکاتبات متهم با سایر افراد هکر که از طریق شبکه‌های اجتماعی با آن‌ها در ارتباط بوده، کشف شد.
وی  با اشاره به این که پسر نوجوان به مراجع قضائی معرفی شده و تحقیقات از او ادامه دارد، گفت: پرونده‌های مربوط به هتک حرمت و حیثیت به علت سرعت بالای انتشار اطلاعات در فضای سایبر، تبعات جبران‌ناپذیری می‌تواند در پی داشته باشد و البته مشکلاتی که برای این افراد پیش می‌آید ناشی از سهل‌انگاری در نگهداری اطلاعات و تصاویر شخصی و درج این تصاویر در بستر اینترنت به ویژه شبکه‌های اجتماعی به دست خود افراد است.
سرهنگ کیانی تاکید کرد: کاربران بایستی دقت داشته باشند که ارائه اطلاعات شخصی در فضای اینترنت به دست خودشان است؛ ولی نشر و بازنشر آن را افرادی انجام می‌دهند که نیت شومی در سر می‌پرورانند و قصد سوء استفاده دارند که می‌بایست بیشتر به نکات امنیتی و حفاظتی در این رابطه توجه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.